Gå til innhold

Tenk dere 2 ganger om før dere kjøper en Dell!


poe

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå hatt samme feil på hovedkortet på min Dell Studio 1537. Alle gangene har Dell fikset min pc, uten problemer, men nå ønsker jeg å heve kjøpet, da det tydeligvis er en konstruksjonsfeil på hovedkortet. Men nå svarer ikke Dell lengre på mine henvendelser. De gangene de svarer, unnskylder de seg med at de ikke kan hjelpe meg, men skal få en tekniker til å ringe meg opp snarest. Det har ennå ikke skjedd, og det er nå 3 uker siden jeg fikk kontakt første gangen. De svarer heller ikke på mail lengre. Er det noen som har et telefon nr til Dell Norge der man kan treffe en levende person? Slik kundebehandling fortjener all den oppmerksomhet den kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da merkelig? Sitter selv på en Dell-maskin og skriver dette.

 

Faktisk har jeg motsatt opplevelse av kundeservicen deres som det du beskriver.

Strømadapteren min røk nemlig i fjor sommer, og jeg trengte en ny da min hadde sluttet å fungere, så jeg ringte Dell mens jeg var i Oslo og fikk ny adapter levert på døren tirsdag etter - hjemme på vestlandet, ettersom at jeg hadde sommerferie.

Alt i alt en hyggelig opplevelse.

 

Tør jeg spørre hvordan tonen har vært i kontakt med kundeservice?

 

 

 

Forøvrig er kontaktinformasjonen til Dell som følgende:

Dells tekniske kundestøtte

Spørsmål til teknisk support.

67 11 68 82

 

XPS Support

XPS Premium Support er tilgjengelig på engelsk 24x7

81 53 50 43

 

Vostro Support

Spørsmål til teknisk support.

67 11 68 46

 

http://support.euro.dell.com/support/topic...;l=no&s=dhs

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har du hatt feilen? Er det noe galt med pcen nå, eller fungerer den som den skal etter at Dell fikset den sist?

 

Ja. Har fått samme feil atter en gang. Og Dell har oppført seg eksemplariske, helt til heving av kjøpet ble nevnt. Etter det er de som sunket i jorden. Maskinen ble forøvrig kjøpt i februar i år, og har nå hatt samme feil, 5 ganger. En av grunnene til at Dell ble valgt, var tidligere positive opplevelser med kundeservicen deres. Men nå sitter jeg her med skjegget i postkassen... Blir vel å kontakte forbrukerrådet. Men unødvendig å måtte gå denne lange omveien, når det helt klart er en konstruksjonsfeil på HK.

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvordan tonen har vært i kontakt med kundeservice?

 

Tonen har vært helt fin frem til nå. Hadde akkurat samme inntrykk som du har, og var en av grunnene til at Dell ble valgt enda en gang. Har til sammen 3 Dell maskiner i huset, men har aldri vært snakk om heving av kjøpet ved tidligere servicehenvendelser. Men da det ble brakt på banen, ble det som sagt en annen lyd i fløyten...

Lenke til kommentar

Tips når du ringe kundeservice. Vist du får ein person til og ta "Saken din" Noter navnet!

 

Det kan hende fort at personen du snakket med er vekke eller på ferie, eller noko anna og er ikkje tilgjenleg.

 

Anbefale du ringe inn til Dells tekniske kundestøtte og snakke med ein grei tone og notere navnet til den du snakker med. Du sier det samme som du skriv på forumet med ein seriøs tone og forlange at denne personen du snakke med ordne opp i dette og vist han ikkje kan ordne alt i dagen forlange du at han ringe deg i morgo.

 

Vist personen ikkje kontakter deg ringe du supporten og si i fra at du forventet ein telefon av "Navnet" og du hadde avtale med han skulle ringe deg i dag. Og ber han og kontakte denne personen!

 

Vist du forsatt sliter får du kontakte ansvarleg for teknisk support avdelingen og legge inn ein klage.

 

Husk noter navn!

Lenke til kommentar

Tj-nome har helt rett i det med å notere navn. Og det å bli litt småirritert på telefonen skader som regel mer enn det hjelper. Eneste frustrasjonen man får lov til å buse av seg er "kan ikke du fikse det så må du gi meg navn og nummer til den av dine overordnede som har myndighet og mulighet til å gjøre det".

 

Ikke på en ufin måte, men bare for å sørge for at du ikke også nestegang ringer noen som stort sett er satt på smiletjeneste hos kundeservice.

Lenke til kommentar

I min frustrasjon sendte jeg en mail til Dell.uk også. Nå har jeg fått svar derifra, fra en person som lover å hjelpe meg. Han beklaget på vegne av Dell.no, og lovet at dette skulle han ordne opp i.

 

Takker for innspill og råd. Neste gang jeg snakker med dell.no skal jeg notere ned navnet på vedkommende.

 

Vil holde dere oppdaterte om videre utvikling.

Lenke til kommentar
I min frustrasjon sendte jeg en mail til Dell.uk også. Nå har jeg fått svar derifra, fra en person som lover å hjelpe meg. Han beklaget på vegne av Dell.no, og lovet at dette skulle han ordne opp i.

 

Takker for innspill og råd. Neste gang jeg snakker med dell.no skal jeg notere ned navnet på vedkommende.

 

Vil holde dere oppdaterte om videre utvikling.

 

Update:

 

Fikk svar fra Dell.uk at han ikke fikk til å ringe til Norge. Han kunne bare ringe innen UK og Irland. Ble oppfordret til å ringe teknisk kundestøtte en gang til, og denne gangen kom jeg igjennom til en servicetekniker. Han så på saken min, rådførte seg med sin "mentor" og kom frem til at jeg kunne få en ny maskin. Dette er en ok løsning for meg, og jeg avventer nå på bekreftelsen om ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...