Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6. Oktober

Barberkost

Fikk høre at denne het elefantfot her i husholdningen, men etter å ha googlet litt ser ikke det ut til å stemme. Noen som vet...?

Så det er en inneplante (houseplant) altså. Stilig og enkel den også, vet ikke hva du har gjort for å få til bakgrunnen.

(Det kan være en Dracaena av ett eller annet slag, man vanskelig å si når ingen blader vises). En Beaucarnea recurvata...(Elefantfot) har en tykk rot eller stamme i jordbannet.

RandiA

Lenke til kommentar
hvorfor må du trekke kamera tilbake mot høyre? Og hvordan vet du hvor lang?
For å få dratt ut logoene. Jeg visste ikke hvor langt jeg måtte flytte i hverken den ene eller den andre retningen, eksperimentering er det som må til.

Husker ikke hva den heter i farten, men har hørt det en gang.

Har nemlig nøyaktig den samme blomsten i stuen min, og din var skummelt lik min, har du vært på besøk uten at jeg har sett det?

Fillern der røpte jeg meg. Fint om du finner ut hva den egentlig heter.

Jeg må si at båre 5. og 6. falt veldig i smak! Jeg syns den todelte bakgrunnen på sistnevnte setter et fint preg på bildet!
Takker. Det var litt tilfeldig med den todelte bakgrunnen, men etter å ha sett på de første testbildene syntes jeg egentlig det så greit ut slik.

Neonlogobildet falt veldig i smak. Virkelig tøft gjennomført.
Enda en som likte dette. Morsomt det, men jeg lurer faktisk litt på hvorfor akkurat dette synes så populært.

Så det er en inneplante (houseplant) altså. Stilig og enkel den også, vet ikke hva du har gjort for å få til bakgrunnen.
Det er en inneplante ja. Jeg satte opp en svart eske som bakgrunn, det burgunder feltet til venstre er trekket på en sofa som står bakenfor.

Takk nok en gang for kommentarer.

Lenke til kommentar

Tror vi liker logobildet fordi det gjør at vi tenker. Teknikken bak, hvordan det ble tatt, om det er manipulert eller er et resultat av mye prøving og feiling. Jeg merker iallfall at det er noe som pirrer meg ved bilder når jeg ikke forstår meg på dem ved første øyekast. ;)

Lenke til kommentar
7. Oktober

Spot on

post-166172-1254953975_thumb.jpg

1/8s, f/16

Dette faller smak hos meg. Enkelt og rent.

Hadde vært fristende å foreslått at det ikke skulle vært kuttet så hard på toppen men fortsatt for å få med hele, men jo mer jeg tenkter på det så er det greit å kutte der du har gjort.

Lenke til kommentar

tomsi42: Takker.

satchmo: Takk. 8.-oktober-bildet vil nok gi deg en pekepinn.

Teddy: Mulig du er inne på noe der.

ramses: Hyggelig det faller i smak. Vanskelig å unngå brå kutting siden jeg står i en trang korridor med en 105mm.

Edit: Det var litt omstokking av ordene her...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

kau, bareanton: Takker.

Teddy, satchmo: Det med døra var jo helt tilfeldig da. :whistle:

arnold_layne: Nesten for mye ros dette. :blush: Jeg vil vel tro andre klarer å eksponere et helt statisk motiv også.

Trondster: He, he. Ja, faktisk. Fargene er en del nedtonet da, det grønne lyset var i utgangspunktet like intenst som det blå fra dagen før. Var redd for å bli hengt ut til spott og spe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...