Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RandiA: Du har et poeng med at det ikke er så mye å holde seg fast i, visuelt sett.

arnold_layne: Man har funnet ut at C-vitaminer er viktigere enn A-vitaminer når man løper 100m.

Thum: Hyggelig at du du likte det.

Shocktrauma: Jeg har lagt en variant med f/2.8 i spoiler. Jeg foretrakk f/1.8-versjonen av flere grunner: Startblokka ble mer detaljert, og er heller ikke så klin i midten av bildet. Dessuten _måtte_ jeg jo få tatt et med helt åpen blender før eller senere. Nå er det jo grunner som taler for f/2.8-versjonen også: 4-tallet ble med på bildet, baneoppmerkingen ble litt mer distinkt og høylysene ble rundere (men ni-kantete).

jonas27389: Skulle ikke forundre meg, i alle fall hvis brillene ble gjenglemt i garderoben. Dette er langt i fra noe makroobjektiv, nærgrensa er på ca. 95cm, maks forstørrelse er 1:7,6. Men jeg har en 105mm makro også.

Takk for kommentarer til alle.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Flotte bilder!

Det første var spessielt fint med veldig fin gjengivelse av speilbilde. Komposisjonsmessig godt bilde!

Jeg liker også bilde to og føler det forteller en historie. Mye bedre med den croppen du har gått for enn den i spoileren.

Lenke til kommentar

3. Oktober

Paint it Black

post-166172-1254578724_thumb.jpg

1/160s, f/2.8

Denne jernporten er tydeligvis i ferd med å bli malt, men usikkert om det rødt eller svart som er målet. Ikke ser det ut til å være noen hast med det hele heller.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
3. Oktober

Paint it Black

1/160s, f/2.8

Denne jernporten er tydeligvis i ferd med å bli malt, men usikkert om det rødt eller svart som er målet. Ikke ser det ut til å være noen hast med det hele heller.

Du holder deg sannelig til det stilrene, enkelt og virkningsfullt... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg gjorde ikkeno egentlig. Bare lot naturen herje.

Det gir det beste, mest naturlige resultat ja..det er egentlig utrolig mye flotte farger utendørs nå, men jeg må "benytte" blomstringen mens den enda er der, og "utsette" det meste av fargene til senere i måneden. :)

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...