RandiA Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 28. OktoberIT Fornebu - Portalbygget II 2.5s, f/11 Praktfullt bilde! Det må du da kunne selge til noen som holder til der. Flott! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Mja, jeg så det bildet du hadde av bilen i månedsbilledtråden. Den hadde jo sørenmeg fått pels. Sant nok. Så ille har jeg aldri sett det før. 28. OktoberIT Fornebu - Portalbygget II 2.5s, f/11 Flott fargekombinasjon du fikk til her. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Masse gult og nedsmelting? Må være kinasyndromet, da? Michael Jackson skulle planlagt konsertene sine i det lokalet - "This is IT - Fornebu"! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) RandiA: Takker. Kan jo selge det til meg selv, siden jeg jobber der (dvs. i terminalbygget rett bakenfor). Tom: Takk for det. Har eksperimentert litt med når i skumringen det skulle tas for å få den rette kontrasten mellom himmel og bygning. Trondster: Et eller annet syndrom var det nok. Et akutt spastisk utfall mot kameraveska gjorde at jeg så vidt rakk å knipse før varmetrådene gjorde kål på motivet. Konserten er for øvrig allerede holdt under innvielsesfesten til Ventelo. Ravi og Tormod Hermansen i duett. Endret 28. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Meget pent. Får en skikkelig 3D-følelse her. Lurer på om det kan være den "stoffligheten" som du av og til snakker om som gjør det. En anelse mellomformatfølelse? Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 27. OktoberFull nedsmelting 1/400s, f/5.6 Meget bra! Ser ikke ut som om du trenger kurset du nevnte i min tråd akuratt! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 arnold_layne: Takker. Jeg kan ikke påstå at jeg har så mye erfaring med mellomformat (og i hvert fall ikke digitalt) at jeg kan si om dette inngir den slags følelse eller ikke. Men det har kanskje du. Tror nok det er skumringslyset som gjør en del. Maranello: Takk for det. Kanskje jeg ikke trengte kurset til akkurat dette bildet, men til plante(blade)r kan det hende. Må vel se om jeg kan investere i noe av det eksklusive studioutstyret du besitter. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 29. Oktober Tåke - Is - Lek 1/40s, f/5.6 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Dæven døtte - dette ble bra. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja....men det var litt vel tidlig med slik vinterlek... Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Dæven døtte - dette ble bra. Tom +++! Favoritten min til nå! Rett på veggen Likte stemningen, og kunne ikke vært annet enn sort/hvitt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Veldig enig med de to foran meg. Dette var nydelig! Flotte diffuse lyskjegler og fine linjer i motivet. Skulle jeg tillate meg å pirke på et så vakkert bilde ville jeg kanskje ha valgt enten en litt kortere eller en litt lengre lukkertid (enten for å fryse bevegelsen til de to nærmeste personene helt, eller for å tydliggjøre den en anelse). Men uansett et av dine beste i oktober! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) tomsi42: Takk for det Tom, det hjelper jo en en stakkar at tåka her kommer sigende ned over Marienlyst i Drammen. RandiA: Ikke for tidlig lenger nå. Issesongen er i full gang. Maranello: Det var faktisk tendens til spreke farger på klærne til noen av tåkefyrstene der ute, men jeg syntes det ble enda bedre i sort/hvitt. Det var jo hyggelig at du likte det. arnold_layne: Takk for konstruktiv kommentar nok en gang. Jeg hadde varianter der det ikke var noen bevegelsesuskarphet, men disse virket veldig statiske og livløse. Mulig akkurat dette bildet hadde fungert med kort lukkertid. Enda lenger lukkertid var litt problematisk siden det er håndholdt, burde nok hatt stativ. Men det hadde neppe fungert med noen særlig lenger lukkertid tror jeg. Endret 30. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Utrolig flott bilde som virkelig får frem det kalde, rå klimaet, samtidig som det portretterer den glade konkurransestemningen. Personlig ville jeg croppet bort den svarte stripa nederst på bildet. Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Flott bilde - fin bevegelse på isen, med masse stemning. Liker kombinasjonen av dus tåke og sylskarpe smådetaljer Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Takker for nye kommentarer. Jeg ville også helst ha croppet den svarte stripa Francis, men jeg syntes det ble altfor trangt i bunnen når jeg testet det ut. Skulle hatt med en stol og stått på. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Slenger meg på i hyllesten av tåke bilde! Lenke til kommentar
Laze Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 29.oktober var innertier helt på tampen; jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til portrett-ramme på bilder der det er mye horisontal dynamikk, men dette var jo kjempetøft! Inspirerer til å løpe ut med kamera neste gang det blir tåke på disse kanter . Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Takk for enda noen varmende kommentarer. Jeg hadde jo ingen annen mulighet enn å benytte portrettformat hvis jeg skulle få med både lyskasterne og folkene på isen. Så valg av format kan man jo takke festens valgte brennvidde for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå