k.n.b Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Bruker: k.n.b Deltakernivå: Kandidat (kandidat til å bli pingle) Utstyr: Nikon D700, Nikkor 105mm f/1.8 AIS Endret 1. november 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Som en teaser følger en liten sammenlikning med et par andre lyssterke objektiver: 85mm f/1.4 har tydelig størst inngangspupill, men frontelementet har omtrent identisk diameter på 85mm f/1.4 og 105mm f/1.8. Filterdiameteren synker greit fra venstre mot høyre: 72mm, 62mm, 52mm. 85mm f/1.4 dominerer ikke sett fra denne vinkelen. 105mm f/1.8 har i motsetning til 85 f/1.4 og 50mm f/1.2 integrert solblender. Edit: Best å rette opp egne unøyaktigheter før man blir arrestert... Endret 29. september 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er virkelig spent! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) 1. Oktober IT Fornebu - Portalbygget 1/320s, f/5.6 Orket ikke å bevege meg så langt for å få tatt det første oktoberfestbildet (er tatt rett utenfor kontoret). Gruer meg egentlig litt til fortsettelsen, klarer jeg i det hele tatt å finne motiver som ikke allerede er oppbrukt? Dette er jo også bare en variant av et av aprilfestbildene... Shocktrauma: Var det nødvendig å helle bensin på prestasjonsangsten da? Vel, objektivet klarer nok å levere selv om jeg ikke klarer det. Endret 2. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Flott begynnelse! Denne tråden gleder jeg meg veldig til å følge med på. Francis Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Flotte farger og stramme linjer. Bra sett! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Fine linjer - et par smådetaljer jeg hadde sansen for, med konvergerende linjer, uskarpt interiør og sylskarpt eksteriør. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Trudde først du hadde tatt bilde gjennom et gjerde, men det er bygningen som er laget slik. Pretty nice. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ikke gru deg, gled deg. Det gjør hvertfall jeg Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Fine linjer, fine farger og fint speilbilde. Bra start! Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Knall vinkel og speiling i bildet! Jeg får følelsen av å være buret inne (gitteret) på jobb når været er så fint som det er (speilingen). Du trenger nok ikke bekymre deg for objektivet nei, men jeg er heller ikke bekymret over deg. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Tipp topp, tommel opp! Du har lagt lista rimelig høyt. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Synes utsnittet er helt riktig, akkurat passe avbalansert iforhold til mønsteret Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det ble meget dekorativt, enkelt og stilrent RandiA Lenke til kommentar
veronica4 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kult bilde - fine linjer og farger :-) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Takker for de mange oppbyggelige kommentarene. Jeg er redd det er sjanse for flere Portalbyggbilder etter hvert, men håper jeg orker å bevege meg litt lenger enn rundt hjørnet også. Ellers er det mange som har startet opp bra. Men siden det er så mange tråder klarer jeg neppe å rekke over alle hver dag, men jeg skal i alle fall få tittet innom alle i løpet av festen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) 2. Oktober Bane 4 1/10s, f/1.8 Alternativ som forklarer tittelen er lagt i spoiler. 0.4s, f/2.8 Endret 2. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Interessant...fine farger, og "svimlende" å se inn i bildet RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Knallsterk åpning av denne høytiden. Det første bildet er et man kan se lenge på. Linjer, refleksjoner, gjennomsiktighet, farger og kontraster - alt i en herlig stram komposisjon. Dagens er også flott, dog på en helt annen måte. 100 m virker langt når man ser det på denne måten. Jeg har hørt at man ofte trenger en gulrot for å yte maksimalt, men sitroner? Endret 2. oktober 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Thum Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Flotte, klare farger og konvergerende linjer som leder innover i "tåkeheimen" og mot mål. Dette synes jeg ble tøft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå