olsmor Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har et hjemmenettverk med 5 maskiner på en 8 ports switch og NGT-router. Sliter med dårlig hastighet på de andre maskinene når en maskin makser linja med feks. dc. Hva trenger jeg for å kontrollere båndbreddebruk mellom maskinene? Vil gjerne ha det slik at minimum 10kb/s holdes av til de andre maskinene eller liknende. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du må ha en router av et slag, jeg vil anbefalle at du skaffer deg en gammel pc og installerer Clarkconnect på den. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du kan prøve dette programmet : http://bandwidthcontroller.com/ Har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvordan det virker... Selv bruker jeg en ClarkConnect-boks [Linux] som router/firewall. Denne har bandwidth-limiter (incoming traffic) så jeg kan begrense download-hastighet på pc'ene i nettverket. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du kan prøve dette programmet :http://bandwidthcontroller.com/ Har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvordan det virker... Selv bruker jeg en ClarkConnect-boks [Linux] som router/firewall. Denne har bandwidth-limiter (incoming traffic) så jeg kan begrense download-hastighet på pc'ene i nettverket. Kan du limitere upload også eller? Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kan du limitere upload også eller? Det kan ihvertfall NetLimiter. E Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kan du limitere upload også eller? Ikke i den nåværende versjonen [1.2], men i den neste store versjonen [2.0] Men du kan jo selvfølgelig begrense upload'n da, men ikke via web-config. Må konfigurere iptables. Sikkert endel knot når man ikke er vant til Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå