Netti90 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Til våren skal jeg en tur til Kina og hvis prisen er hyggelig vil jeg vurdere å kjøpe en Nintendo DSI der borte (hvis jeg finner). I den forbindelsen lurer jeg på en del ting. 1. Vil konsollen kunne kjøre spill kjøpt i europa? 2. Vil alle menyene og nettleser og slikt være på kinesisk? 3. Noen som har erfaringer med å kjøpe konsoller i Kina? er det mye billigere, eller er prisene ca. de samme? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 2. Sannsynligvis når du slår den på, men det burde gå ann å stille inn til engelsk. 1 & 3. Har bare kjøpt noen få spill fra asia, så har ikke erfaring med å kjøpe konsoller. Men når det er sagt har Kina et stort problem med piratkopiering. Om du er i en storby burde det ikke være noe problem å kjøpe stort sett hva det skal være til en billig penge, men vær sikker på at det du kjøper er ekte. Kjøper du en DSi må du være sikker på at det er ekte og ikke noe "skrivefeil", så du ikke kjøper en DS-i, DSI eller noe sånt. I de fleste tilfeller vil du neppe merke noe, men er det en kopi kan du få uventede problemer senere. Det er mulig den ikke tar europeiske spill, for eksempel. Husk også å få en skikkelig avtale om reklamasjonsrett, om du skulle trenge det. Nå er selvsagt ikke "alle" DSi'ene i Kina piratkopier, og de fleste selgerne er nok like ærlige som her i Norge. Men vær litt obs. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 En kinesisk DS vil være i stand til å spille av fra alle regionene, også de kinesiske spillene(viktig!). Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tror faktisk ikke det er mulig å skifte språk på DSi, var vel hvertfall slik at om du importerte fra Japan, ville du ikke være i stand til å skifte språk. Lenke til kommentar
Netti90 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Tror faktisk ikke det er mulig å skifte språk på DSi, var vel hvertfall slik at om du importerte fra Japan, ville du ikke være i stand til å skifte språk. Som vil si at den er på kinesisk? var de importerte maskinene fra japan på japansk? Takk for hjelpen til dere alle foresten Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vet om noen som importerte fra Japan ja, og de fikk japansk språk på DSen. Mulig de selger engelsk versjon i Hong Kong da, hvis du skal dit? Lenke til kommentar
Netti90 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Vet om noen som importerte fra Japan ja, og de fikk japansk språk på DSen. Mulig de selger engelsk versjon i Hong Kong da, hvis du skal dit? Skal desverre ikke til Hong Kong.. men kan jo vurdere å bestille fra en Hong Kong basert nettbutikk. ei jeg kjenner driver å bestiller sminke derfra støtt og stadig, så jeg kan nok få hjelp av henne til å finne en nettbutikk der. Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvordanklarer noen å lage en piratkopi av DSi? Hvordanklarer noen å lage en piratkopi av DSi? Lenke til kommentar
pi. Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Jeg kjøpte min DS i Bejings "silkemarked" for 600 yuan inkl spillet Super Mario 64 i april. Tilsvarer ganske nøyaktig 600 NOK. Er fornøyd med den så langt Alt er ekte. Du kan tilogmed prute bedre på prisen, jeg kunne helt sikkert fått den billigere om jeg hadde lagt mer energi i prutingen. Edit: DS Lite var det vel. Edit 2: Men vær obs! Jeg var kjempeskeptisk og ba om å få se alt sammen og få se med mine egne øyne at det er ekte vare før jeg kjøpte det. Edit 3: Min DS har ikke et spor kinesisk i menyene. Alt er på engelsk. Sikkert lurt å spørre uansett. Edit 4 (La denne være den siste! x|): Ser at kursen har gått kraftig opp nå siden april, 600 yuan nå tilsvarer 725 norske. Endret 20. november 2009 av Pille_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå