Querke Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Kan noe si litt om dette så omtalte spillet Aion, de kommer fint ut i reviews på nettsider, men hvordan er en vanlig gamers meninger om dette spillet? Har veldig gjerne lyst til å høre litt fra experienced wow gamers her, om dette er bedre eller dårligere på noen måter. Ja, i stedet for å lage en ny review så kan dere heller prøve å overtale meg fra å gi opp en s6 geared rogue men mye stæsj på, og heller starte helt på nytt på et annet spill Ikke dra opp mye dritt pga server kø. Takk Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 En lite advarsel om den meningen jeg framstiller her... Min første MMORPG var Final Fantasy XI. Har spillt WoW siden ca. en uke etter det ble utgitt i Europa og har spillt både hardcore og semi-hardcore. Så min terskel for strenge makanismer i spillet er ikke den laveste. Jeg skal ikke si noe om grafikk og lyd. Her går man rett på gameplay. Dette er min mening utifra erfaring med spillet ut i fra Closed Beta, Open Beta og release (inkl. headstart). Jeg er hektet. Rett og slett. Spillet har en ganske fin lærings kurve for å sette folk inn i spillet. Aion er ganske likt WoW på mange måter, akkurat som WoW var likt EQ når det kom ut. Noen som har spillt en MMORPG har igrunn mer eller mindre spillt alle andre. Marginen for å gjøre feil i Aion er mye mindre enn i WoW. Og gjør man noe dumt så vil det ha konsekvenser. Man har death peanlties om man dør; I PvE så mister man XP (fra level 10) og i PvP så mister man Abyss Points (kun når man er ranked) når man dør. Har hørt mange klage på mangel av quester i spillet, men har ikke merket noe til det enda. Når du slosst mot mobs på ditt eget level eller høyere så sliter man lett om det kommer en til. Kampene krever dermed at du følger godt med og ikke minst at man ikke kan barre spamme en skill konstant. Man får også XP av gathering og crafting. Med tradeskills så har man også noe som jeg synest er genialt. Alle profession trainers gir deg workorders, detter er quester hvor du faar grunnmaterialer til å lage ting til trainer (quest items som ikke kan selges selvsagt). Spillet er veldig PvP sentert og man har lite valg om man vil delta eller ikke. Så om man ikke liker ganking så bør man styre unna. Om man liker gruppe PVP derimot så er det nok få spill som kan matche Aion. Systemkravene er rimelig lave og jeg har bedre FPS i Aion enn I WotLK. At spillet kjører godt er viktig i kamper mellom mange spillere. Sitter desverre på skolen så har ikke tid til å skrive stort mer... Lenke til kommentar
Querke Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Sitter desverre på skolen så har ikke tid til å skrive stort mer... Herreguuud for et bra svar! Thats it, buying it når jeg får lønning! GG Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Spillet er veldig PvP sentert og man har lite valg om man vil delta eller ikke. Og der takker jeg for meg. Jaja, hobbiter er morsomme. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Sitter desverre på skolen så har ikke tid til å skrive stort mer... Herreguuud for et bra svar! Thats it, buying it når jeg får lønning! GG Er eit bra spill, om du liker pvp fokusert end-game. (Sendt deg ein mail anng Aion, håper du leser den Querke ) Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) skal advare deg! Forvent å stå i kø i minst 2 timer, før du kan faktisk logge deg inn og spille på din Karakter. "Man har death peanlties om man dør; I PvE så mister man XP" - dette er ikke helt sant, man "mister" ikke XP for alltid. Man har "soul healing" som tilbakefører alt du "mister" av xp. Endret 29. september 2009 av hproslan Lenke til kommentar
Querke Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Sitter desverre på skolen så har ikke tid til å skrive stort mer... Herreguuud for et bra svar! Thats it, buying it når jeg får lønning! GG Er eit bra spill, om du liker pvp fokusert end-game. (Sendt deg ein mail anng Aion, håper du leser den Querke ) Will do man! Btw server/class/race/faction er du? Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 har veldig lyst til å teste dette ut, men jeg har et lite problem med nett her jeg bor atm, må nøye meg med mobilt bredband pga noe styr med for lite fysisk linje fra telenor i området der jeg bor, så spørsmålet mitt blir da: holder det? Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du maa nesten ha en stabil tilkobling til internett. Du kan risikere at flere timer med spilling gaar tapt pga. deathpenalties om du mister kontroll over character midt i en kamp. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Du maa nesten ha en stabil tilkobling til internett. Du kan risikere at flere timer med spilling gaar tapt pga. deathpenalties om du mister kontroll over character midt i en kamp. Enig. Men kjøpt deg dette spillet absolutt. Driit bra. Er glad for at jeg hoppa av min furious rogue fro dette! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Vet ikek jeg...det var vel en grunn til at final fantasy ikke er pop i vesten. Er ikke Aion noe fra korea? Blir det sånn anime-greie? Ikke rart om spillet ikke helt slår ann i vesten. Så på hva tegneserier dem leser der borte....så skjønner man jo litt hehe Lenke til kommentar
thyraven666 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Etter å ha spilt closed, open beta, headstart til lvl 36 med en Cleric, så vil jeg si at jeg vil snart gi meg. Dette er ikke noe nytt fra andre spill. Samme gameplay som alle andre MMOs, bortsett fra at dette 80% grinding 20% quest. XP per level begynner å bli tragisk mye. fra level 44-45 har jeg hørt at de som grinder 100% bruker over 30 timer. Jeg sier ikke at man skal komme seg til toppen lett, men jeg advarer deg, Orker du ikke grinding i lengden så er dette ikke noe for deg. Spillet er forøverig pent å se på. Abyss er for min del overdrevet, men som sagt, så er vi forsatt ganske tidlig i spillet. Men for min del så blir grindingen alt for heavy. pluss at logger du deg inn etter 16-17 tiden så forvent deg 2+ timer kø. Endret 7. oktober 2009 av thyraven666 Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvordan er PVE delen i dette spillet? folk snakker bare om pvp delen, noe som jeg ikke lenger er intresert i. PVPa mye i wow, sA nA vill jeg spille raids ect. Noen som har erfaringer fra instancer i spillet? Kansje noen kan si meg Aion mot LOTRO. Da tenker jeg PVE sA klart Jeg spiller nA Aion, er lvl 18 og er veldig fornOyd. Kjempe spill hittil Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Er lvl 23 Sorcerer nå, har sick DPS Gleder meg til lvl 25, da blir det turer til the Abyss Digger det at på random tidspunkt popper det opp "Rifts" rundt om kring på visse områder, hvor man blir teleportert til den andre fraksjonens områder. Gankity gank gank Men det er smart satt opp; mange Elite vakter på nøkkelsteder så man har en del plasser å løpe til skal det komme noen etter deg. Når det gjelder ren grinding så har jeg gjort veldig lite av det så langt. Har bare gjort det har jeg hatt 2-3 XP-barer til LvL-Up. Jeg trenger 1,8 millioner XP til neste lvl. Men når ALT du gjør gir deg XP så er det ikke så ille. Får 500+ XP for å plukke en blomst, og rundt 7000 til 8000 XP per mob jeg dreper på min egen lvl, de over min lvl får jeg enda mer for. Questene kunne godt gitt mer, men sier ikke nei til 200 000 XP + en ikke-så-ille-reward Kahrun er en bra server. Har ikke opplevd ventetider enda eller noe rubberbanding fra serveren sin side. Er det noen som spiller på den? Litt gameplay fra en lvl 27 Sorc som soloer. Endret 15. oktober 2009 av Crenos Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Aion er crap. Don't go there. Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Om du vil ha noko nytt og annerledes enn WoW, så er Aion midt i blinken. I mine auger er spelet fantastisk bra og på en måte veldig forskjellig fra WoW. Det er veldig få bugs samanlikna med AoC, da det fyst kom ut. Gameplayen er suveren. Grafikken er suveren, basert på CryEngine, så ein grafikkskjøge som meg så er Aion meget imponerende! Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ingen så kan si noe om pve delen? Mange instancer? Er de noe bra? hvordan er det med raids? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Om du vil ha noko nytt og annerledes enn WoW, så er Aion midt i blinken. I mine auger er spelet fantastisk bra og på en måte veldig forskjellig fra WoW. Det er veldig få bugs samanlikna med AoC, da det fyst kom ut. Gameplayen er suveren. Grafikken er suveren, basert på CryEngine, så ein grafikkskjøge som meg så er Aion meget imponerende! Aion har vært ute i snart 1 år. Final release i Korea var i nov. i fjor. Ikke rart det er få bugs i forhold til AoC. CryEngine er en forholdsvis gammel grafikkmotor som er langt ifra den beste. Spiller Aion selv og grafikken imponerer meg ikke. Sier ikke at det er dårlig, men får ikke noen "OMG" følelse. Kjører alt på maks. AoC derimot imponerte meg på grafikkfronten. Det var en rein nytelse så lenge det varte. LotRO er også bedre grafikkmessig enn Aion synes jeg. Nå snakker jeg om å kjøre alt på absolutt maks i full HD i alle spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå