Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"En nettverkskabel er koblet fra" (revisited)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en person uten de store datakunnskaper som holder på å bli gal av et nettverksproblem, håper noen kan hjelpe.

Jeg har store problemer med å koble meg til det trådløse nettverket mitt. Har så og si nøyaktig samme problemer som belyst i en tidligere tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no

(tråden kommer dessverre ikke til noen konklusjon...)

Poenget er at nettverket omtrent siden jeg fikk det har falt ut med jevne mellomrom. Noen ganger er det bare en re-start som skal til, andre ganger faller det ut i ukesvis. I denne perioden finner den heller ikke noen andre nettverk i området. Det hjelper meg ingenting å gå på nettverksinnstillinger, fordi "trådløs nettverkstilkobling" ikke finnes som en mulighet. Alt som finnes er et ikon med to datamaskiner med kryss over hvor det står "en nettverkskabel er koblet fra".

Har oppdatert driver for ruter uten at det hjalp.

Svært takknemlig for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken maskin?

HP pavilion dv6000 serien har problemer med at det trådløse nettverkskortet blir frakoblet.

Sjekk om du finner trådløskortet i "enhetsbehandling".

Stemmer, det er en HP pavilion 6800 tror jeg. Nettverket ble plutselig tilkoblet igjen i dag, men tipper det faller ut igjen nokså snart. Hva kan jeg gjøre med det? Jeg finner trådløskortet under enhetsbehandling nå.

Lenke til kommentar

Hei! Hadde akkurat samme problemet med min dv6000-serie. Til slutt døde nettverkskortet mitt, noe som er et kjent problem på dv6000-serien. Gi den til en lokal pcmann og hør om han finner feilen, med mindre du vil sende inn med en gang..

Kan selvføgelig være et helt annet problem, men dette er veldig kjent for den serien, så vet du det :)

Lenke til kommentar
Hei! Hadde akkurat samme problemet med min dv6000-serie. Til slutt døde nettverkskortet mitt, noe som er et kjent problem på dv6000-serien. Gi den til en lokal pcmann og hør om han finner feilen, med mindre du vil sende inn med en gang..

da spørs det om det blir en tur til pcmannen, ja. I dag var nettverket borte igjen og etter å ha båret pcen inn i stua og koblet den til nettet med kabel fant jeg ikke trådløskortet under enhetsbehandling. det skulle vel tyde på at det faller ut helt. :(

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...