Gå til innhold

Nokia 5800 eller Iphone 3GS

Rsp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer og bytte tlf. Har lyst på tlf. med touch skjerm.

Bruker tlf. endel via jobb, så det er en fordel at den tar word dokumnter ol.

Også er det en fordel at det er et godt mail program på den.

Ellers synes jeg det er kjekt med gps, kart, navigasjon ol.

Kamera, bryr jeg meg ikke om, har annet kamera jeg tar bilder med.

Spill, bryr jeg meg heller ikke om.

Musikk, har ikke første prioritet, men kan være kjekt og ha.

Men en ting jeg er opptatt av, det er batteritiden.

Synes ikke det er kjekt og lade tlf. hver dag.

Bruker også tlf. til noe surfing når jeg ikke er ved en pc.

Wi-Fi må den ha.

Har i dag en Nokia E65 og en Sony Ericsson C702 (tror det er det den heter)

Bruker en på kontoret og en i felten, siden endel av jobben omhandler mye kontakt med sjøvann. C702 er jo "sprut" tett :D

Men det er lov til og komme med andre forslag av tlf. en det som står i emnetittelen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt mye HTC touch pro og Nokia E-serie.

Nå har jeg funnet ut at N-serien til Nokia gjør akkurat samme jobb som E-serien, bonusen er bedre kamera, bedre multimediamuligheter, bedre bildegalleri. Mail funksjonene er i bunn og grunn rimelig like.

Jeg ville anbefalt E75 eller N86. anskje også latt forgjengeren til E75, E66 blitt med i vurderingen. Den jar kanskje det beste knappestellet som noen ti lnå har klart å legge inn i en mobil. Jeg syntes desverre at std knappestell på e75 er litt for dårlig, men åpner man den får man også her et nydelig tastatur.

Da blir det N86, nydelig skjerm, bra batterikapasitet, tåler faktisk litt juling, har meget godt tastatur og en en super enkel telefon å sette seg inn i.

For å si noe om HTC eller andre windows mobiler så ble jeg aldri helt venn med disse. De kobler seg til nett i tide og utide på mailsjekk og da får man lyst til å kaste telefonen rimelig langt avgårde noen ganger.......

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Har selv Nokia 5800. Denne er ypperlig til mitt bruk, men ut i fra det du skriver passer den kanskje ikke helt. Hva med N97? Da får du fulltastatur i tillegg til touch. Har ikke testet den selv, men ut i fra det jeg forstår vil mail og dokumentbehandlig bli viktig. Da ville jeg ihvertfall gått for en telefon med tastatur, evt kombiansjon av taster og touch som N97. Fordelen med telefoner typen N97 er at du får stor skjerm å jobbe på. Minuset er størrelsen på telefonen. Hvordan batteritid osv er på denne kjenner jeg dessverre ikke til.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en iphone til jobbsammenheng og jeg kunne ikke klart meg uten den!

Full exchange-støtte og herlig nettleser, samt massevis av applikasjoner som hjelper meg i jobben!

Jeg hadde valgt iPhone igjen dersom jeg skulle kjøpe telefon.

Sleng på en Moophie Juice pack så har du batteri "til du dør".

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil valgt Nokia E72 som blir lansert i løpet av oktober. Alternativt Nokia E71 om det haster.

iPhone er ikke en bra jobbmobil synes jeg. Håpløs å bruke på farten. Kun mulig å ha en Exchange konto. Dårlig batteri, dårlig loudspeaker, lite standardiserte ladere i forhold til Nokia ladere som somregel flyter overalt på arbeidsplasser...

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale HTC Touch Pro 2 eller SE Experia. Jeg hater tastaturet på n97, men det er mulig det bare er meg. Når det gjelder fysiske deler er det jo lett å dra i en butikk å prøve. Det er sikkert noen steder man får prøve telefoner og.

Endret av program
Lenke til kommentar

Hei.

Takker for svar.

For bruke noe av dagen i morgen til og se litt på de andre tlf.

En annen ting jeg er litt opptatt av er kalenderen, denne synes jeg er bra på nokia.

Til dere som har Ipone, hvordan er kalenderen på den, sammen lignet med Nokia og SonyEricsson?

Endret av Rsp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...