djgudleif Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hei, jeg holder på å skriver manuset/screeplayen til en film jeg har tenkt å lage snart. Hvis noen har sett Blair Witch Project så er det samme konsept nesten. Altså at jeg skal liksom ut i skogen for å filme en dokumentar, tar med et ekstra kamera og filmer mye annet rart. Så blir jeg drept/forsvunnet på mystisk vis, noen finner kameraene og legger ut footage på youtube. Veldig kort forklart. Uansett. Ting skal se veldig ekte ut. I en scene har jeg tenkt at det kommer ei hånd opp av jorda. Det jeg har tenkt å gjøre er å lage en liten eksplosjon som gjør at det spruter litt jord fra bakken, og lager et lite hull. Så bruker jeg eventuelt greenscreen eller lager noe i 3D for å få inn hånda. Sånn at den kommer opp akuratt når det spruter jord. Men uansett, det jeg trenger er en oppskrift på en enkel og billig "sprengladning". Det skal ikke være så veldig kraftig, og det bør ikke være jævlig farlig. Hvis det var mulig å lage noe sånt av husholdningsartikler ville det vært bra også. Kan noen gi meg en dytt i riktig retning? Endret 28. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Tja, av husholdningsartikler, så er det jo bare å lage en plumbobombe. Ta en 1.5l brusflaske, fyll opp 1/4 av flaska med plombo, ca samme mengde med vann, skru igjen og etter noen sekunder så sprenges flaska, rimelig kraftig eksplosjon. Vist du vil ha en mindre eksplosjon er det bare å bruke ei mindre flaske, så er det bare å prøve seg litt frem med blandingsforholdene. Nå er dette rimelig jalla, men det vil nå fungere greit nok til formålet ditt, muligens. Endret 28. september 2009 av Cpt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Okay, er dette farlig? (Kan det fly plumbo rundt overalt? ) Hvor lang tid tar det før det eksploderer? Er det uforutsigbart? Virker som en grei metode, det er vel bare jeg som er livredd ordet plumbo. Skal sjekke youtube litt. Endret 28. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Plumbo er ikke noe du ønsker å få på deg ... En kjemisk mix som eksploderer "etter noen sekunder" er ikke det jeg ville ha satset på. Krutt er enklere å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Var det jeg også tenkte egentlig. Noe som kan utløses kanskje. Skal prøve å finne ut hvor jeg får tak i krutt da. Eventuelt lage det selv. Endret 28. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva med trykkluft? Blåse opp en ballong sabla fort, vil det kunne få jordspruten til å stå? Fylle en ballong med startgass e.l. og antenne den på en eller annen måte? Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 En stor kinderegg-bombe hadde vel gjort susen? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Gjør som dette. Grav ned en gass brenner. Fest en vanlig boks med gass under trykk over flammen og grav igjen. (hmm, har jeg tenkt igjennom dettte? Vil ikke flammen dø rimelig fort?) Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hvis du bor i Oslo kan du dra opp til Husebyskogen for å plukke rødfis. Husker det alltid lå masse ubrukte rødfis der som vi plukket når jeg var mindre. Finnes sikkert mange andre treningsområder for militære, og der er det nok alltid litt rødfis å finne. Rødfis er av plast, så du bare skjærer dem opp og tar ut kruttet. Deretter lager du en fin liten bombe som styrer sprengkraften oppover mot jordoverflaten. F.eks. av metall under og på kantene og noen lag tape på toppen (uten metall). Tennsats er også ganske enkelt å fikse selv. Til ditt bruk ville jeg brukt en tynn ledning med litt motstand (en vanlig motstand som brukes på kretskort kan også brukes) inne selve bomben, og deretter en tykkere ledning videre ut av bomben og til et trygt avfyringssted. På avfyringsstedet har du et stort batteri (gjerne bil eller MC-batteri) som du kobler ledningene til når du vil at bomben skal gå av. Den tynne ledningen inne i bomben vil da bli varm/gløde fordi den har størst motstand og bomben vil da forhåpentligvis gå av. Men sjekk ut forskjellige ledningslengder, tykkelser osv før du graver ned bomben! Endret 28. september 2009 av jobra1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Mange nyttige tips her! Tusen takk folkens! Jobra1, den der var særdeles bra, skal se om jeg får tak i rødfis eller noe lignende. Men jeg tror rett og slett jeg prøver på et par gammeldagse måter FØRST. Prøver først en stor kindereggbombe som Mondania nevnte. (Får bruke en flaske eller noe sånt) Hvis det ikke funker, prøver jeg å ta diet coke + menthos og lukker flaska, og har en slags utløser-mekanisme. Og vel... Hvis det ikke funker får jeg ty til krutt. Som egentlig ville vært en fin erfaring å ha for fremtidige filmer. Gjør som dette. Grav ned en gass brenner. Fest en vanlig boks med gass under trykk over flammen og grav igjen.(hmm, har jeg tenkt igjennom dettte? Vil ikke flammen dø rimelig fort?) Jeg tenkte på noe sånt først, men tenkte at flammen kanskje ville dø ut ja. Endret 28. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå