Gå til innhold

Canon: Valg av blitz < 1000

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt på fhs på ei fotolinje, og har funnet ut at jeg har lyst på en blitz til å leke meg med. Hovedmotiv blir vel portrett, men også andre ting.

Problemet er økonomien. Har ikke råd til noe veldig mye over 1000-lappen, så må lete på bruktmarkedet. Ser at jeg kan få tak i en Sigma EF-500 DG ST i dette prisområdet. Vil den være bra?

Evt. å hoppe på en eldre Canon EZ blitz, og lære meg å stille den inn manuelt? Eller blir det veldig tungvindt?

Evt. andre modeller jeg burde holde øynene åpne for?

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke vil få noen monsterblitz, men vil bare ha noe å leke meg med, som ikke er altfor dyrt for en stakkars fattig student :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har begynt på fhs på ei fotolinje, og har funnet ut at jeg har lyst på en blitz til å leke meg med. Hovedmotiv blir vel portrett, men også andre ting.

Problemet er økonomien. Har ikke råd til noe veldig mye over 1000-lappen, så må lete på bruktmarkedet. Ser at jeg kan få tak i en Sigma EF-500 DG ST i dette prisområdet. Vil den være bra?

Evt. å hoppe på en eldre Canon EZ blitz, og lære meg å stille den inn manuelt? Eller blir det veldig tungvindt?

Evt. andre modeller jeg burde holde øynene åpne for?

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke vil få noen monsterblitz, men vil bare ha noe å leke meg med, som ikke er altfor dyrt for en stakkars fattig student :tease:

Om du får tak i denne sigmaen brukt så er det en grei start. Lek og kos deg med lyset, det er det man lærer av..

Endret av k-ryeng
Fjernet sitert innlegg som har blitt slettet.
Lenke til kommentar

Eldre små Canon blitser bør man kunne få tak i billig. At man må gjøre alt manuelt er ikke nødvendigvis bare negativt (lærer man litt mer også). Bare sørg for at den du eventuelt kjøper fungerer på kamerahuset ditt (aner ikke om Canon en eller annen gang har endret på konfigurasjon for blitsko?). Kan være greit å få tak i en uoriginal blitskabel også, slik at du får flyttet blitsen bort fra selve kamerahuset.

Foto er gøy, og man trenger ikke det dyreste/kuleste/tøffeste i byen for å ta bra bilder. Lek med det du har økonomi til og bli flink, bygg ut med mer utstyr når du har penger. Ikke ha noe utstyr frem til man blir "rik" medfører bare at du går glipp av mye verdifull erfaring.

Lykk til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...