xibriz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg vurderer å oppgradere det fysiske skrivebordet fra 2 til 3-4 skjermer. PCen min er bare 10-11 mnd gammel, som tilsvarer ca. 10 år i dataverdenen. Dette resulterer selvsagt i at det skjermkortet jeg har, har gått ut av sortimentet til alle nettbutikker (ASUS GeForce 9800GT 512MB "ULTIMATE"). Hva bør jeg gjøre? Selge unna skjermkortet mitt å kjøpe 2 like, eller holder det med at jeg kjøper meg ett tilsvarende? Har ikke tenkt å kjøre SLI. Endret 28. september 2009 av xibriz Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Kan (i teorien) kjøpe hvilket som helst annet skjermkort. Du trenger bare to like kort hvis du skal kjøre CrossFire eller SLI. Det kan dog være lurt å kjøpe et skjermkort fra Nvidia, med tanke på drivere og programvare. E: I min desktop sitter det et skjermkort fra Sapphire, og et fra Nvidia. Endret 28. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Ja det blir nok Nvidia, mer der sier du noe. Lurer på om kontrollpanelet til Nvidia støtter å kontrollere skjermer fra forskjellige skjermkort. Man skulle jo tro det, men man vet jo aldri. Edit: ett hvilket som helst GeForce 9800GT burde vel kanskje funke? Samme kort, forskjellig innpakkning/klokkefrekvens? Endret 28. september 2009 av xibriz Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Usikker på hvordan programvaren til Nvidia er, men den innebygde multi-screen-funksjonen i Windows (2K) funker greit her i gården. Ja, hvilket som helst 9800GT-kort skal gå. Endret 28. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Horge Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg kjører fire skjermer på to nvidia-baserte kort. Har én 30" flankert av to 20" på høykant (dette gir 4960x1600), samt en 24" lettere henslengt til siden for de tre andre skjermene. Hva gjelder grafikkort så er de fra ulik produsent og med forskjellig brikke, men man er på trygg grunn så lenge man påser at kortene bruker samme driver. Hvis du kun skal ha de andre skjermene til kontorarbeid, så klarer du deg lenge med G*9400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå