EinarEriksen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det blir stadig enklere å laste ned gratis eller svært billige spill til mobiltelefoner. Det vekker bekymring i spillindustrien. Les mer Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 O'RLY? Alt jeg har å si. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Gåsehus? er det en slags variant av hønsehus, bare for gjess i stedet? OT: Synes bare det er bra med konkurranse innenfor spillindustrien, spesielt når det blir mellom forskjellige plattformer. Tord Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Dersom spillindustrien ikke gidder å hoste opp noe som klarer å konkurrere mot gratis spill slengt sammen av entusiaster eller amatørspillselskaper så kan de pokker meg ha det så godt. Selv kjører jeg emulator med gamle GBA Advance spill. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Helt enig med Zeitgeist her... Dette er bare tull og vas, hvor mye mer tøvete skal den industrien bli nå da? Tror vi snart må begynne med tvangssparking av samtlige stillinger i flere selskaper med forbud mot å starte og søke nye jobber for de som får sparken i spillindustrien, for her må det fullstendig rensking til om vi skal få bort disse tulletankene de har fått for seg i det siste. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Beste spill noensinne (akkurat slik jeg føler det NÅ): 1: Baldur's Gate II 2: Zelda, Ocarina of Time 3: Diablo II 4: Call of Duty 4 5: Pokemon serien til Nintendo (Alle er ganske like, og alle er gøye!) 6: Super Paper Mario (Gamecube) 7: Super Mario World 8: Mario Cart 9: Sonic 2 X: Elder Scrolls: Morrowind Jeg har spilt veldig veldig få gode spill siden år 2000. Og felles for alle spillene jeg liker er at gameplay > grafikk. Akkurat nå spiller jeg: Pokemon Emerald. Pokemon Platinum. Mario Cart DS. Jeg har en 360, men det er så fordømt mye dritt som kommer -- og det alt er så fordømt mainstreamet at man nesten MÅ være mellom 12 og 16 år for å like det: Nisjene er døde. Jeg husker godt da spider-man ble kjøpt opp: En eier ble intervjuet av Gamereactor -- og han sa det: Nisjene kommer til å dø, og alt vil bli mainstream... Men når man spiller mye er mainstream kjedelig, og man søker ut nisjer... men de finnes søren meg nesten ikke! Jeg gleder meg FREMDELES mest til Diablo III og Pokemon Soul Silver for pokker -- selv om jeg er EKSTREMT STOR FPS-fan! Endret 28. september 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Rart de lar seg skremme av noen elendige mobil spill. Mobil spill er et ork og drive med. Hvertfall på nye touch-screen mobiler. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) stakkars gamle gubber.. går millioninntektene nedover.. ? Nei, huff og huff.. snart søker de vel økonomisk støtte fra staten.. Endret 28. september 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Beste spill noensinne (akkurat slik jeg føler det NÅ): 1: Baldur's Gate II 2: Zelda, Ocarina of Time 3: Diablo II 4: Call of Duty 4 5: Pokemon serien til Nintendo (Alle er ganske like, og alle er gøye!) 6: Super Paper Mario (Gamecube) 7: Super Mario World 8: Mario Cart 9: Sonic 2 X: Elder Scrolls: Morrowind Jeg har spilt veldig veldig få gode spill siden år 2000. Og felles for alle spillene jeg liker er at gameplay > grafikk. Akkurat nå spiller jeg: Pokemon Emerald. Pokemon Platinum. Mario Cart DS. Jeg har en 360, men det er så fordømt mye dritt som kommer -- og det alt er så fordømt mainstreamet at man nesten MÅ være mellom 12 og 16 år for å like det: Nisjene er døde. Jeg husker godt da spider-man ble kjøpt opp: En eier ble intervjuet av Gamereactor -- og han sa det: Nisjene kommer til å dø, og alt vil bli mainstream... Men når man spiller mye er mainstream kjedelig, og man søker ut nisjer... men de finnes søren meg nesten ikke! Jeg gleder meg FREMDELES mest til Diablo III og Pokemon Soul Silver for pokker -- selv om jeg er EKSTREMT STOR FPS-fan! Det med at nisjene dør ut er en ganske naiv forestilling, enkel økonomi / markedsføring forklarer hvorfor. Du har begrenset antall timer du kan spille i uka, finer du ingen gode spill så spiller du mindre. problemet med for brede spill er at ja de passer til mange men det er enda flere om beinet, For å hevde deg mainstream må du lage et spill som er så godt det for greie kritikker, det må markedsføres godt og du må treffe, om du lanserer et WW2 FPS en uke etter noen andre lanserte en mer populær WW2 FPS flopper du lett. Lager du et rimelig godt nisje spill og ikke har konkurende releaser vet du nogelunde hvor mye du vil selge, du vil også få mye ettersalg. Så det er en tryggere investering en å prøve å lage en bestselgende mainstream tittel. Kan sammenlignes litt med tv i usa før kabel tokk av. De store selskapene satset alt på å nå mainstream, prøvde å lage programmer som alle likte og som slo seerrekorder. problemet er at dette var vanskelig, et program som kan passe for alle vil ingen like og de kan uansett kun se på ett om gangen. Så fant de ut at det ikke var så lurt, bedre å sende forsjellige ting og ops så gikk totale seertall opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg