Gå til innhold

Kommer cd for 64 bit sammen med 32 bit versjon?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis du får tilsendt oppgradering fra vista til windows 7, får du CD til 64 bits versjonen sammen med CD til 32 bits versjonen? Jeg skal få tilsendt; Windows Home Premium 32 bits versjon Norwegian Bokmål. Har lest at 64 bits CDer følger med den engelske utgaven... men vet ikke om det stemmer for den norske eller i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kjøper en "retail"-boks av Windows 7 følger det med både 32-bit og 64-bit-DVD'er. Dette gjelder både "Upgrade version" og "Full version", både Home Premium, Professional og Ultimate, og - såvidt jeg vet - alle språkversjoner.

Når du kjøper en PC med Vista Home Premium nå, eller når du kjøper en "retail"-boks med Vista Home Premium, så er det stor sannsynlighet for at selgeren/leverandøren/produsenten tilbyr deg en gratis oppgradering til tilsvarende versjon/edition av Windows 7.

Måten dette gjøres på kan være forskjellig fra leverandør til leverandør. Jeg vil f.eks. få nærmere informasjon fra Amazon.co.uk den 22/10, så jeg vet ennå ikke hva jeg vil få.

Jeg har sett at ulike PC-leverandører har en webside der man må registrere seg for å få tilsendt oppgraderingen til Windows 7. Må man i denne registreringen oppgi om man har 32-bit eller 64-bit OS? I så fall regner jeg med at man mottar samme versjon av Windows 7.

Men så langt er det jo ingen som har sett noe til disse oppgraderingspakkene - eller til "retail Upgrade versions" heller, så det er mye spekulering ute og går. (Og en del sammenblanding av opplysninger.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...