Elgjeger Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Som overskriften tilsier så er jeg plaget med halsbrann. Det kan komme plutselig og vare alt fra noen minutter til noen timer. Jeg får det i gjennomsnitt 4-5 ganger i uka eller mer. Har funnet ut at paracet hjelper litt, men det hjelper ikke mye. Utrolig irriterende med slikt. Jeg bruker snus fast. Drikker også en del alkohol. Kan det ha noe med det å gjøre? Noen tips til hva jeg kan/bør gjøre? Takk for svar Endret 28. september 2009 av Elgjeger Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Se her Pepsid Duo er svært effektivt, men en bør ikke knaske det som sukkertøy (Selv om jeg gjør det i perioder) Forøvrig er Samarin og Nyco (Fås på Rema/Dagligvare) flotte greier. Det er fruktsalt (ikke fruktsukker) pulver som blandes i et glass vann og drikkes når det nesten er ferdig å bruse. (som du sannsynligvis vet). Har du store problemer er det nok fastlegen du skal snakke med. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Melk kan også være til god hjelp. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Kontakt lege. Faren min har problemer med "lukkeringen" som "knyter igjen" magesekken øverst. Dette betyr at han har ofte halsbrann. Dette er også arvelig, men jeg har ikke halsbrann så ofte. Faren min fikk derimot god medisin mot dette. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Halsbrann bør man undersøke ordentlig før man begynner å ta syrehemmende medikamenter. I mange tilfeller kan kostholdjusteringer fungere meget bra. Prøv å notere deg hva du spiser i f.eks en ukes tid og sjekk dette opp mot når du får problemene. Tar man syrehemmende medikamenter ender man ofte opp med at man skaper andre problemer . Det også ting man kan gjøre for å stabilisere lukkemekanismen hvis problemet er fysiologisk, men jeg husker ikke detaljene akkurat nå Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 http://www.acidrefluxdietresource.com/acid...iet-recipes.php Synes det fungerer bra med timian jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå