Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plaget med halsbrann

Elgjeger

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier så er jeg plaget med halsbrann. Det kan komme plutselig og vare alt fra noen minutter til noen timer. Jeg får det i gjennomsnitt 4-5 ganger i uka eller mer. Har funnet ut at paracet hjelper litt, men det hjelper ikke mye. Utrolig irriterende med slikt. Jeg bruker snus fast. Drikker også en del alkohol. Kan det ha noe med det å gjøre?

Noen tips til hva jeg kan/bør gjøre?

Takk for svar :)

Endret av Elgjeger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her

Pepsid Duo er svært effektivt, men en bør ikke knaske det som sukkertøy ;) (Selv om jeg gjør det i perioder)

Forøvrig er Samarin og Nyco (Fås på Rema/Dagligvare) flotte greier. Det er fruktsalt (ikke fruktsukker) pulver som blandes i et glass vann og drikkes når det nesten er ferdig å bruse. (som du sannsynligvis vet).

Har du store problemer er det nok fastlegen du skal snakke med.

Lenke til kommentar

Halsbrann bør man undersøke ordentlig før man begynner å ta syrehemmende medikamenter. I mange tilfeller kan kostholdjusteringer fungere meget bra. Prøv å notere deg hva du spiser i f.eks en ukes tid og sjekk dette opp mot når du får problemene.

Tar man syrehemmende medikamenter ender man ofte opp med at man skaper andre problemer .

Det også ting man kan gjøre for å stabilisere lukkemekanismen hvis problemet er fysiologisk, men jeg husker ikke detaljene akkurat nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...