FoXMaN Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har 3 vifter i min Cooler master haf 922, og jeg har 3 tilkoblingssteder på mitt hovedkortet. Problemet er at jeg vet ikke hvor hver enkelt vifte skal tilkobles. Jeg har disse tilkoblingsstedene på hovedkortet: pwr-fan sys-fan sys2-fan Vifter: 1x 200mm Front 1x 200mm Topp 1x 120mm Bak Jeg har hørt det kan være problemer tilknyttet det å bruke pwr-fan på vanlige kabinettvifter? Sjekket boka og pwr-fan er helt like sys2-fan i funksjoner. Begge er også +12 volt. En annen ting er også at alle viftekablene er 3-pins. sys1-fan tilkoblingen har 4. Er dette et problem? Det ser nesten ut som at den eksta pinnen bare er ektra. Den styrer forøvrig speed-controll. Takk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Som du selv sier, alle 3 pins vifte uttakene er like. De er bare markert slik for å lettere skikke hva som er hva når man leser av turtallet (om vifta har 3 ledere). Så du kan koble viftene til der du synes det passer best. Den 4 pins vifte uttaket har støtte for PWM (Pulse-width modulation) som er hurtig av og påslåing av strømmen for å redusere turtallet enn slik det er på de "gamle" 3 pins der viftestyring er ved å senke spenningen fast. Du kan uansett koble til en 3 pins vifte på denne uten problem også, bare pass på så den passer med plastfliken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå