Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har lyst og bli sivilingeniør, men er det slik at jeg da kan hjelpe verden med og "finne" opp geniale greier for og gjøre dagen letter for folk ?? Jeg liker og finne på nye ting og har lyst og hjelpe menneskeheten med og komme fram i teknologi raskere. Ikke slik at jeg er en forsker som sitter på et kontor for og finne ut hvordan man skal splitte et atom eller lage et batteri som er bedre en vanlige bilbatteri, men slik at jeg bruker de oppfinnelsene til forskerne og lager noe annet, som feks bilen er jo ikke EN oppfinnelse mer en kombinasjon av mange, slike ting tenker jeg på. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det du beskriver kalles stort sett forskning. Du kan godt gå veien om Siv.Ing for så å bli forsker, men det er ingen garanti for at du blir forsker. Forsker er bare en arbeidstittel for jobben man gjør, altså forske. Alternativt vil man kanskje kunne jobbe som rådgivende ingeniør i en eller annen bransje. Da er det mindre forskning og langt mer "rådgivning" gjerne i form av tegning av tekniske anlegg, beregne laststyrke, lysstyrke, motstand osv osv. (Avhengnig av hvilken retning du går.) Du kan prøve å bli IT-ingeniør med knallgode karakterer. Søke jobb hos google, og gjøre min datahverdag mye lettere.. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er det forkring når man lager ting slik som en 2 hjulsdrevet sykkel ?? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Forsking er vel alt strengt tatt alt du gjør når du finner ut av nye ting. Om du finner ut at potetskrelleren er god til å skrelle løk kan man si at du forsker. Klart en typisk forsker bruker nok lite tid på akkurat dette. Man kan bruke undersøkelser for å forstå hvorfor ting er blitt som det har blitt, og ut i fra disse undersøkelsene forsøker man å lage modeller for å si noe om fremtiden. Så vidt jeg forstår er det ikke denne type forskning du er interessert i. Slik forskning inngår gjerne i samfunnsforskning. Ser for meg at du passer inn på en av disse industriell design eller materialteknologi. Klart man lærer mye matematikk og andre saker, slik at man også forstår hvordan mange av dagens oppfinnelser fungerer som dem gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå