-kga- Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvilken bøker er det som oftest blir referert til blant folk, i filmer, bøker, osv. Referanser til enkle quotes og til større ting som selve temaet (Som feks å nevne boka lord of the flies når det er snakk om unger uten foreldre osv.) Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg tenker jo ofte på Ibsens "Villanden", da. Sitatet "Tar de livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar de lykken fra ham med det samme.", brukes ganske ofte har jeg merket meg. Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vel det er uten tvil bibelen, eller sannsynligvis det gamle testamentet, denne boken legger grunnlaget for 3 av de store verdensreligionene og har gjennom aarhunrer blitt brukt som rettningslinje for hverdagslivet til folk over hele verden, og historiene er ofte brukt som forteller om moral og etikk. Selv ikke religioese bruker vil nok bevist eller ubevist referere til bibelen eller det gamle test. en gang i blant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå