Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du solgt deg for 2 millioner?

Undersøkelse  

697 stemmer

1. 1. Ville du solgt deg for 2 millioner?

• kvinne - ja
      43
    • kvinne - nei
      9
    • kvinne - vet ikke
      11
    • mann - ja
      538
    • mann - nei
      48
    • mann - vet ikke
      48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Sex for å kunne redde verden - ja, kanskje, jeg har skrevet at jeg faktisk ikke er sikker på dette punktet, jeg kan verken avvise eller påvise dette."

Uansett hva du selv tror og mener, så har alle mennesker en grense de ikke klarer mer, men den grensa går ikke ved og ha sex med noen andre, uansett prisipper.

Den grensa går når du har det HELT for jævlig, dvs nær døden, ekstrem sult eller frykt, det er virkelig da man ser hva mennesker er i stand til.

Det er mye mulig det, men så lenge jeg faktisk ikke er situasjonen, er det også vanskelig å tenke seg til. Jeg har verken nektet for eller i mot, derav mitt "kanskje".

Lenke til kommentar
Om noen hadde tilbudt 2 mill. for dette, ville det helt sikkert blitt allment kjent. (...) Ville blitt for kinkig å leve med for ettertiden, når alle visste om det.

Ikke verd 2 mill.

"Kinky å leve med"? Fordi at?

Ja det skulle være vanskelig å skjønne..? Alle (familie, kjente, kolleger..) visste for alltid at du hadde latt deg beknulle for 2. mill?

Ah, så du har familie, kjente og kolleger som plutselig ville ha snudd ryggen til deg, om de fant at du jobbet som en prostituert ved en anledning? Jeg tenkte først "åh nei, enda en moraliserende tulling" da jeg leste innlegget for første gang. Men jeg tok feil. Jeg skulle ha tenkt "Stakkar. Vedkommende har ingen som virkelig bryr seg om ham/henne. Og hvis moralsk støtte ikke er betinget på hans/hennes yrkesvalg". Jeg beklager, virkelig, denne feiltagelsen (for ordens skyld -- nei, jeg er ikke sarkastisk).

Jeg er såpass heldig at jeg vet at min familie ikke ville ha gjort det, kollegaene mine bryr seg om hvordan jeg utfører jobben min (som går ut på å oppnå noe annet enn orgasmer), ikke hvem jeg ligger med og "tapet" av de kjente som ville ha snudd ryggen til meg etter en slik "oppdagelse" vil jeg ikke akkurat kalle et tap.

Mulig du driter i hva dine nærmeste mener og tenker, og hvordan omgivelsene reagerer. Men sånn er nok ikke jeg. Og det er jeg egentlig glad for tror jeg.

Fortell meg hvorfor å "la seg beknulle" for 2MNOK er nok til å få omverden til å lage en "kinky" atmosfære rundt deg; mer kinky enn om de samme menneskene fant ut at du plukket jordbær på akkord til en reell lønn på 20NOK/time (vær så snill, nevn ordet "verdighet")

Nei nei nei.. dere misforstår.

Det er ingen grunn til å tro at noen ville "vendt deg ryggen". Og det hadde heller ikke jeg brydd meg om.

Det er hva en selv sitter igjen med som teller her. Vissheten om at alle vet - alle snakker - alle har sitt inntrykk av dette her - det blir hengende ved deg for ettertiden - samme hvordan de nærmeste forholder seg til det og deg for ettertiden.

Det er dette jeg ville hatt problemer med å leve med. Vil ikke ha noe sånt som et stempel på meg. For det hadde det blitt, samme hva noen sa eller ikke sa til deg.

Lenke til kommentar
Fortell meg hvorfor å "la seg beknulle" for 2MNOK er nok til å få omverden til å lage en "kinky" atmosfære rundt deg; mer kinky enn om de samme menneskene fant ut at du plukket jordbær på akkord til en reell lønn på 20NOK/time (vær så snill, nevn ordet "verdighet")

(...)

Det er hva en selv sitter igjen med som teller her.

Ja, du sitter igjen med 2MNOK for en utført tjeneste. Det teller nøyaktig 2MNOK (minus skatt).

Vissheten om at alle vet - alle snakker - alle har sitt inntrykk av dette her - det blir hengende ved deg for ettertiden - samme hvordan de nærmeste forholder seg til det og deg for ettertiden.

Det er dette jeg ville hatt problemer med å leve med. Vil ikke ha noe sånt som et stempel på meg. For det hadde det blitt, samme hva noen sa eller ikke sa til deg.

Stempel? Et *stempel*? Får du et stempel i den jobben du har i dag? Ikke det? Og bytte sex mot penger ville ha vært mer av et stempel fordi at...? (min underliggende antagelse er at stempel == stigma i denne konteksten. Beklager hvis denne tolkningen er feilaktig)

Lenke til kommentar

(...)

Det er hva en selv sitter igjen med som teller her.

Ja, du sitter igjen med 2MNOK for en utført tjeneste. Det teller nøyaktig 2MNOK (minus skatt).

Vissheten om at alle vet - alle snakker - alle har sitt inntrykk av dette her - det blir hengende ved deg for ettertiden - samme hvordan de nærmeste forholder seg til det og deg for ettertiden.

Stempel? Et *stempel*? Får du et stempel i den jobben du har i dag? Ikke det? Og bytte sex mot penger ville ha vært mer av et stempel fordi at...? (min underliggende antagelse er at stempel == stigma i denne konteksten. Beklager hvis denne tolkningen er feilaktig)

Med dette mener jeg: opplevelsen du selv sitter igjen med for ettertiden, ikke hva andre mener eller gjør. Den hadde sikkert vært forskjellig hos deg enn meg. Skjønner?

Lenke til kommentar
Liten korreksjon. Du slipper skatt. Per definisjon så har man lov å selge sex, for da går det under hallik-pragrafen. Selv om det er staten. Det står ikke direkte at de ikke kan skattelegge det, men det går ut på det samme.
Lenke til kommentar
Med dette mener jeg: opplevelsen du selv sitter igjen med for ettertiden, ikke hva andre mener eller gjør. Den hadde sikkert vært forskjellig hos deg enn meg. Skjønner?

Opplevelsen -- ja, det ville garantert ha vært forskjellig. Men denne opplevelsen kan umulig være mer ubekvem (eller, la meg være enda mer generell -- "mer negativ") enn å arbeide betydelig større antall tidsenheter i et tungt, fysisk krevende yrke. Så hvorfor vil det å ha byttet sex mot et betydelig pengebeløp vært en større påkjenning enn det antall arbeidstimer for å tjene opp det tilsvarende beløp i et annet yrke?

Jeg forstår at noen mennesker ønsker å reservere intimitet kun til få tiltrodde parter gjennom livet sitt. Man investerer følelsene sine kun i relativt få forhold. Dog i dette tilfellet var det snakk om hverken intimitet eller følelser (rettelse, det sto "tilfredstille" opprinnelig (og det er er ikke alltid like enkelt for en mann ift. en kvinne), men tilfredstillelsen gjaldt ikke tjenestetilbyderen).

Lenke til kommentar

Opplevelsen -- ja, det ville garantert ha vært forskjellig. Men denne opplevelsen kan umulig være mer ubekvem (eller, la meg være enda mer generell -- "mer negativ") enn å arbeide betydelig større antall tidsenheter i et tungt, fysisk krevende yrke. Så hvorfor vil det å ha byttet sex mot et betydelig pengebeløp vært en større påkjenning enn det antall arbeidstimer for å tjene opp det tilsvarende beløp i et annet yrke?

Jeg forstår at noen mennesker ønsker å reservere intimitet kun til få tiltrodde parter gjennom livet sitt. Man investerer følelsene sine kun i relativt få forhold. Dog i dette tilfellet var det snakk om hverken intimitet eller følelser (rettelse, det sto "tilfredstille" opprinnelig (og det er er ikke alltid like enkelt for en mann ift. en kvinne), men tilfredstillelsen gjaldt ikke tjenestetilbyderen).

Fordi.. jeg er ikke av de som er sterk på sånne ting. Får problemer hvis nære omgivelser, familie osv skulle kjenne til noe sånt.

Så det blir på en måte verdier veid opp mot hverandre.

2 millioner er (som jeg nevnte tidligere i tråden) ikke nok til å kjøpe seg fri fra jobb gård og grunn heller. Så det blir liksom ikke verd det for meg.

Nå er det er sagt, er jeg ellers ganske lett på tråen. Det har ikke noe med det..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...