Useless1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Heisann! Jeg instalerte nettopp windows 7 på dataen min. Men når jeg starter den opp så får jeg spørsmål om jeg vil starte den i enten Vista(mitt gamle opperativ system) eller i Windows 7. Jeg ønsker å fjerne helt windows Vista og lurer på hvordan jeg gjør det så jeg bare har Windows 7 på pcen. Jeg ville og likt om alt forsvant så jeg kan begynne med alt nytt Noen som kan hjelpe meg med dette her? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hva med å legge inn win 7 oppå vista? Dvs formatere OS-partisjonen under install. Med eacyBCD kan du finne alle bootfilene grafisk og fjerne vista. Endret 27. september 2009 av War Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Jeg var så smart at jeg instalerte Windows 7 på den ene disken og så hadde jeg vista fra før av på den andre disken.... Går det fortsatt ann å bruke dette programmet? I tilfellet, hvordan? ^^ Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ja den skal finne bootfilene du har i oppstart og du kan fjerne eller legge til. Skal du ha bort hele vista kan du jo bare i win 7 slette vista-partisjonen Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Kan for forklare nærmere hvordan jeg bruker dette programmet? xP Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer ! Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Åpne prog, trykk på add/remove Ligger ikke vista i den øverste listen så skal den ikke dualboote, om du ikke hadde dualboot men vil ha det , se da på listen under, trykk på den bokstaven vista ligger under og add entry. Kommer vista opp. Det skal bare stå Win 7 øverst, slett alle andre, merk-fjern. Endret 28. september 2009 av War Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg var så smart at jeg instalerte Windows 7 på den ene disken og så hadde jeg vista fra før av på den andre disken.... Går det fortsatt ann å bruke dette programmet? I tilfellet, hvordan? ^^ War hjelper deg med eazybcd, så velger jeg å hjelpe deg med noe annet. Hvis det du skriver, om at Vista er på en Disk, og Win7 på den andre er sant så krever det: 1) at du forstår og vet at En Harddisk er ikke en Partition på en disk, men fysisk enhet. 2) at man trenger en primær partition for å etablere en system partition. Siden mulighet at du ikke forstår hva jeg snakker om, så ber jeg deg om å ta bilde fra Diskbehandlingen. Vi kan avgjøre hva er det for noe. Hos deg (hvis alt er som jeg tror) vil det være nok å: -åpne CMD i win7 as admin og skrive bcdboot C:\windows /s C: -åpne Diskbehandlingen, høyreklikk inn i C: (som er windows7) og velg Merke som active -Slå av maskinen -Slå på og entre biosen -Velg disken som Win7 er installert på, som First Harddisk i bootpriority. Deretter kan du gjøre hva du vil med Den Vista disken. Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Oiii... Det forsto jeg ikke noe av! Tror jeg klarte å fjerne Vistaen.. Får hvertfall ikke spørsmål om å starte den når jeg starter den opp Men nå har jeg et annet problem...... Mange av programmene mine funker ikke som de gjorde når jeg starter dem opp..... Ikke bra... Hva skal jeg gjøre? Det jeg engetlig ønsker er å formatere pcen, men jeg aner ikke hvordan det gjøres.... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Du vil med å feile og fikse på ting, forstå mer enn du tror etter hvert Nå kan du starte med Diskbehandlingen Se på bildene: Endret 28. september 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Sånn som dette?^^ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Se på bilde. Du vil forstå litt, rund det med Fysisk disk og partitioner på en disk. Du skal få hjelp å installere Win7 på nytt igjen + å forandre på størrelse på dine partitioner. Før du skal videre: -må du ha en DVD plate med WIN7 -eller en USB minnepenn på 4GB -og at du kan mestre å komme i biosen., for å eventuelt forandre settings, men det er ikke sikkert at du trenger det. Si oss hva du har av maskin, slik at du får hjelp. Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Jeg er ikke sikker på at jeg kan komme inn på biosen, men jeg har DVD plate med win7 på og jeg har PC fra Dell, det er en XPS 420..^^ Plate har btw ingen sammenheng med dell hvis du forstår ---> fant den i bukta ;P Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Du kan vel registrere deg og få key til en Win7 RC versjon. Media du finner sikkert hos kompisene dine. Den kan du da ha lovlig ut på 2010 en gang. Registrere deg hos microsoft. Når det gjelder maskinen din, så har du vel mulighet til både 32 bit og 64 bit, så er opp til deg hva du skal velge å installere. Fra diskbehandlingen kan du se at Win7 er Installert på D:\ , det står som boot. Der har du ikke plass til noe som helst lenger. Å installere win7 på en 15GB partition er ikke noe god ide. Så: Du må finne fram alt det du ønsker å ta vare på og lagre et sted. Slik vi du være i stand å slette partitioner, dvs D: og C:, under installasjonen, og opprette en på 100-150 GB hvor win7 skal installeres, mens resten kan du da bruke til alt annet. Så kopiere det du ønsker vekk fra disken din. Det er det første du skal gjøre. Deretter skal du finne en side som viser med bilder hvordan du skal gjøre det, eller kan du få hjelp her. Endret 28. september 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Useless1 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Har du en link som forklarer med bilder hvordan man formaterer? ^^ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg fant noe som kan være bra for deg se på den der Det er bare 2-3 bilder som er de mest kristiske for deg, og du kan få litt veiledning på det etter hvert. Men ok: Først må du se at du klarer å boote fra din DVD plate. Når du starter maskinen din med dvd plate i, kan du se om du får: ------press any key to boot fra CDrom? og at med å taste noe på tastaturen, starter å boote fra DVD plata di? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Har du en link som forklarer med bilder hvordan man formaterer? ^^ Det er noe som sier meg at du kanskje burde se om du ikke kjenner noen som har litt bedre pc kunnskaper enn det du har.....nivået du er på tilsier at dette fort kan gå veldig feil, og du kommer til å trenge MYE hjelp før pcen er oppe å kjører 100%. Vet man ikke hvordan man formaterer en pc, bør man heller ikke gjøre det. Har du husket å ta kopi av alle filene dine? Slik at du ikke mister, bilder, musikk, filmer, dokumenter etc? Vet du at formatering betyr at ALLE dataene på den partisjonen/disken du formaterer blir BORTE? Skeptisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå