Tunky Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Heisann. Jeg leste en del da jeg var yngre (5-6 klasse), men har blitt lite i det siste. Jeg kunne i grunnen tenke meg å lese noe igjen, men jeg aner ikke hva. Det jeg har lest tidligere har stort sett vært Harry Potter og diverse "barnekrim" (Hardyguttene, Betongrosene) + litt anna. Jeg tror jeg vil lese fantasy eller krim, men hvis noen har noe anna å anbefale så er det bare å spytte ut. Har tenkt på Ringenes Herre og DaVinci-koden. Vurderer også å lese på engelsk, for å bedre engelsken min og score noen poeng hos engelsklæreren. Jeg går 1. vgs om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg synes bøkene til Paulo Coelho er veldig bra. Alkymisten er den mest kjente, veldig fin.. Jeg sitter med "brida" nå, veldig spennende.. Handler mye om livet.. det å følge sine drømmer og lytte til hjertet sitt.. Han skriver vanvittig bra:) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Millenium-trilogien til Stieg Larsson er utrolig bra. Lenke til kommentar
StoryOfTheYear Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Legenden om krigsgudinnen - av E. Hammer er virkelig å anbefale! Det er 4 bøker som handler om Nana, som skal bli krigsgudinne. Ren fantasy Jeg liker hvertfall de bøkene kjempe godt. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Bøkene om Artemis Fowl er veldig fine å lese. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Julian Barnes' "A History of the World in 10 1/2 Chapters" var for meg en ren nytelse. Det er på mange måter en novellesamling som spenner over noen tusen år i tid. Den første novellen fortelles av en skapning som var blindpassasjer på Noas ark - han fikk ikke slippe ombord fordi han levde av å grave ganger i treverk og spise det ... Men vi får her vite hva som egentlig skjedde ombord på arken ... De andre novellene er like crazy/morsomme. (Link til Amazon.co.uk.) edit: Kom på en til: Evolution Man, Or, How I Ate My Father. Om steinalderfolkets strevsomme liv og en manns ustanselige driv etter å få litt fortgang i evolusjonen ... (Og selvsagt en onkel Vanja som rister på hodet og mener at det var mye bedre da de holdt til oppe i trærne ...) Hysterisk morsom. Fritt etter hukommelsen: "Jeg vet nok hva du pønsker på! Jeg leser deg som en åpen ... som en åpen ... et-eller-annet!" (Konseptet "bok" måtte vel la vente på seg en god stund til ...) Endret 29. september 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Den priselønnede boken The Book Thif kan anbefales Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Har du ikke lest The Hitchikers Guide to the Galaxy samlingen, så bør du definitivt gjøre det. Selvsagt skal den leses på engelsk, da den er uoversettelig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Og blir du hekta på Douglas Adams, så står "Dirk Gently's Holistic Detective Agency" og "The Long Dark Tea Time Of The Soul" for tur ... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Om du vurderer DaVinci-koden kan du jo prøve disse: Engler og demoner (forgjengeren til DaVinci-koden) DaVinci-koden The Lost Symbol (tredje bok i serien, ikke utgitt på norsk så vidt jeg vet) Jakten på Atlantis av Andrew ett-eller-annet Rule of four (fattern gav opp da språket var for vanskelig for ham. Hihi.= The Historian av Elizabeth ett-eller-annet The last templar Sirkelens ende Paktens voktere Lucifer's evangelium (alle tre er skrevet av Tom Egeland og minner om DaVinci-koden) Åndebrettet av Tom Egeland. Er mer vanlig krim, men har noen overnaturlige biter. Meget bra. Endret 29. september 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå