Bruker-111299 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ene motorfestet i min Octavia er litt slitt, og det jeg lurer på da er om det finnes fugemasse eller lignende for å få greia til å holde lengre? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Koster ikke mange kronene. Litt jobb er det riktig nok. Blir ikke noe "teknisk" bedre av å sparkle det sammen, men er det i forbindelse med EU-kontroll anbefaler jeg foto-lim (som bestemor brukte til å lime bilder i album). Lenke til kommentar
Virion Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Trodde ikke de så på motorfester på eu kontroll? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Det er altså et sånt feste. Er det bare å kline lim inn der? Trodde ikke de så på motorfester på eu kontroll? Kan være ganske så farlig hvis motorfester knekker. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Skift motorfestet hvis det er slitt. Du risikerer at motoren river løs andre fester om det slitte festet ryker under belastning. Snakker av erfaring her.. Slanger kan rives løs, motoren vrir seg og lager bulk i panseret (fra innsiden hvis noen lurte) og drivaksler kan bli trukket ut og bli skadet. Det sier seg nesten selv at du i verste fall risikerer en trafikkfarlig situasjon om festet skulle ryke under pådrag. I tillegg kommer ekstrakostnadene om andre deler ryker i samme slengen. Motorfester er som regel ikke vanskelige å skifte selv så lenge du kommer til. Få noen til å hjelpe deg å bikke motoren litt opp så du får dratt ut det gamle festet og satt inn det nye. Hadde dessverre ikke tid å ta det selv da et feste røk hos meg, så betalte 2800,- for å få det gjort hos Seat, deler inkludert. Et halvt år senere røk det igjen, men da gikk det på garantien. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Er ikke mulig å få kun foringene! Må betale rundt 3000 kr i deler for begge sider! Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er prisen du har fått på orginale deler? Her er hvertfall en butikk i usa som selger feste til golf 4(octavia 1 er basert på golf 4) http://www.mjmautohaus.com/catalog/product...roducts_id=2255 Jeg hadde en golf med slitt motorfeste på EU-kontroll. Fikk beskjed om at slitte motorfester ikke hadde noe å si for eu kontrollen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Under 400 for delen + frakt og avgifter er jo ikke noe å si på da Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du blir aldri ferdig med å få satt denne møkkabilen i stand altså...huff og huff Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Skal jo få den i nogenlunde god stand for så å kjøre den til den dauer eller bare selge den og kjøpe en Octavia 1,9 TDI. Så sturer saken som sagt i Forbrukerrådet og det ser ut som at jeg får litt penger tilbake ihvertfall. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde en golf med slitt motorfeste på EU-kontroll. Fikk beskjed om at slitte motorfester ikke hadde noe å si for eu kontrollen. Så de bryr seg ikke om motoren din løsner, men nåde deg om vindusviskerene dine ikke returner til startposisjon! Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så de bryr seg ikke om motoren din løsner, men nåde deg om vindusviskerene dine ikke returner til startposisjon! Og de godtar heller ikke at du fikser viskerparkeringen med en kraftig strikk som drar dem tilbake på plass, for et idiotisk system :!: Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Så de bryr seg ikke om motoren din løsner, men nåde deg om vindusviskerene dine ikke returner til startposisjon! Ja, han som tok kontrollen sa at det absolute burde ha noe å si, men så lenge reglene ikke sier noe om motorfestene kan du ikke stryke på det. Byttet selvsagt motorfestene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå