ocvmelbye Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hei Jeg har en splitter ny DIR-655 som jeg ikke får optimal hastighet med. Jeg har en linje på 50/50 mbit, men på trådløst får jeg 15.7 / 20 uansett hvor jeg er i huset. Jeg bruker WPA2-Personal kryptering. Har også pc med N-kort. Noen innstillinger som ødelegger eller? Når jeg kjører kabel gjennom routeren får jeg 50/50. Et annet problem er at jeg ikke kan gå inn på setupen (192.168.0.1) når den er tilkoblet Internett. (Fra modemet til routeren går det en kabel som er koblet til LAN porten på routeren og IKKE WAN/ETHERNET/INTERNETT porten). Ipen til modemet er 192.168.1.1 så dette skal ikke krasje? Modemet er satt til DCHP. Håper noen kan hjelpe! Takk! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hei. For meg høres det ut som QoS eller noe lignende er på. Sjekk om dette er av. Nei, du burde komme deg inn i setupen når du er tilkoblet. Men kan være at routermodemet tildeler ip'er på LAN-siden i samme ragen som DIR-655 gjør. Mitt tips er at du derfor deaktiverer routerdelen i modemet ditt. Dette kan du gjøre ved å sette det i bridgemode. Da slipper du også å måtte åpne porter i begge routerne om du trenger det. Anbefaler at du også oppgraderer firmware om du ikke har gjort det. Nyeste versjon er 1.30EU. ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-65...Ub08_rev_Ax.zip Endret 28. september 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Rauhrover Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hei. For meg høres det ut som QoS eller noe lignende er på. Sjekk om dette er av. Nei, du burde komme deg inn i setupen når du er tilkoblet. Men kan være at routermodemet tildeler ip'er på LAN-siden i samme ragen som DIR-655 gjør. Mitt tips er at du derfor deaktiverer routerdelen i modemet ditt. Dette kan du gjøre ved å sette det i bridgemode. Da slipper du også å måtte åpne porter i begge routerne om du trenger det. Anbefaler at du også oppgraderer firmware om du ikke har gjort det. Nyeste versjon er 1.30EU. ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-65...Ub08_rev_Ax.zip Current Firmware Version : 1.21EU Current Firmware Date : 2008/11/03 Check Online Now for Latest Firmware Version : This firmware is the latest version. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Firmwaresjekken der er ikke alltid helt oppdatert, har jeg erfart. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Høres ikke dumt ut Glenn. Skal prøve dette i morgen! Kommer med tilbakemelding da Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå