Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å åpne enkelte spill, er pcen min for gammel?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 8 år gammel pc nå og det sier seg selv at den ikke er det sykeste som fins lenger. Men jeg har et lite problem:

Enkelte spill nekter å kjøre. De jeg har opplevd dette på er GRID, Assassin's Creed og NFS Shift.

Mine specs:

hovedkort: Asus a7n8x deluxe

prosessor: AMD Athlon 2800+

Skjermkort: HIS Radeon 2600 512mb

harddisk: Samsung SpinPoint 500gb

RAM: PC3200 2,5gb

Windows XP Homo Edition SP3

Når spillene skal kjøres så får jeg bare beskjed om at programmet har et problem og må lukkes. Får opp alternativer til Send og Ikke Send. Dere skjønner sikkert hva slags melding det er, alle får den av og til :p

Dette er en trollgammel pc ja, men den takler jo Crysis spillene som ikke er kjent for å være lite krevende (laveste grafikk, men likevel). X-Men spillet gikk også helt glatt til og med uten "low detail mode" aktivert. Kan nevnes at det var et kjipt spill...

Men er det noen som vet hva problemet kan være? Pcen er jo maksimalt oppgradert av hva hovedkortet kan klare (bortsett fra at jeg kan ha 512mb RAM til) så å bytte deler er nok ikke en mulighet desverre. Håper noen vet råd her.

Ingen virus eller full pc, den er ganske nyformatert. Alt av drivere er installert og testet og bekreftet at de virker som de skal. Tror desverre problemet kan ligge i maskinvaren :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...