Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DD\DTS lyd ut fra PC. Rettelse; digital lyd generelt !

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg følte denne kategorien passet best. Dersom dette er feil, ber jeg adm. å flytte denne til riktig kat.

Jeg sitter i dag med en bærbar pc, hvor alt av musikk, og enkelte filmer blir streamet over til anlegget. Dette består av Onkyo TX-SR876 som receiver, og Asus X56V bærbar pc. Alt her blir overført via HDMI. Problemet er, jeg får hunen ikke digital lyd her i fra. Har prøvd å rote rundt i innstillingene å finner ikke ut av hvorfor jeg ikke får digital lyd. Jeg har et problem her, ser vi altså !

Maskinen ble kjøpt for ca. seks måneder siden, og jeg har hatt dette problemet fra dag 1.

Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får endret dette? DD\DTS er noe jeg virkelig ønsker å få utnyttet fra pc, og ikke bare fra Bluray-spilleren.

Dersom noen har noe fornuftig, setter jeg stor pris på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan overfører du lyden til anlegget? Lyd via HDMI er noe uvanlig på de nåværende bærbare maskinene som fins på markedet.

Du vil sikkert trenge en overgang (monojack => phono) som du kobler til coaxial-inngangen på anlegget. Deretter må du finne en avspiller som lar deg sende lyden til spdif. Hvis lyden ikke er i et fornuftig digitalt format fra før kan kanskje AC3Filter være til hjelp. AC3Filter har også støtte for å overstyre utgang til spdif.

(Rett gjerne på meg folkens om terminologien min ikke er 100% Tidlig på dag dette!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...