Gå til innhold

Død piksel på Panasonic px81

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Panasonic px81 42" tv. For et par uker siden oppdaget jeg ved en tilfeldighet at det var en liten svart prikk på bildet. Jeg trodde først det var noe skitt på selve glasset, men fant fort ut at det var på selve bildet prikken var. Jeg har konkludert med at dette må være en død piksel, er det riktig? Den er plassert mellom midten og høyre side, ca. midt på tv. Jeg har vært i kontakt med Panasonic support, uten at jeg ble så mye klokere av det. De sa at alt kom an på hvilken piksel politikk butikken jeg kjøpte det i har. Men de på butikken vet ingenting, og ber meg bare ringe support.

Men uansett, jeg sitter ca. litt over 3 meter fra tv, og ser ikke denne prikken ved vanlig tv og film seeing. Ikke når jeg spiller heller, bortsett fra i xmb på PS3, hvis jeg går nært. Anbefales det å få dette utbedret? Skiftet panel? Jeg har hørt at det koster mere å bytte panel, enn å kjøpe ny tv. Hvis man må betale det selv, noe jeg selvfølgelig ikke engang vurderer.

Er dette noe som kan forverres med tiden? At det til slutt blir ett svart felt der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Men ny og ny, jeg vet ikke, kjøpte den i februar da. Regnes den som ny da? Kan det være en garantisak? Hadde vært ypperlig om det hadde vært det.

Takk for svar forresten.

Ah, sorry jeg blingset og trodde du kjøpte tv for 14 dager siden. Allikevel er du godt innenfor garantitiden så det skulle egentlig ikke være noe problem.

Det kan til og med lønne seg å ta kontakt med Panasonic en gang til siden du kanskje treffer en annen kundebehandler som kan gi deg bedre informasjon. Når det er sagt så har jeg selv hatt problemer med Panasonic Norge. De gir ikke alltid så god service og noen ganger svarer de ikke en gang på mail.

Endret av LORD G10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...