Gå til innhold

Get - Nettet kobler seg fra


Anbefalte innlegg

Har et veldig merkelig problem med min GET-linje.

Har modemet og en router stående ved siden av min TV. Under TV'n har jeg en HTPC (som ikke er koblet til kabel-tv nå), og hver gang jeg starter HTPC'n så mister modemet syncen, og jeg kommer da selvfølgelig ikke på nett. Helt til jeg slår av HTPC'n, da tar det noen minutter, så er jeg på nett igjen.

Iblant kan nettet også funke, men hastigheten min synker fra ca 18 mbit, ned til 1 mbit. Uploaden er uforandret på rundt 3.5 mbit...

 

Det samme gjelder når jeg setter et galvansk skille på splitteren fra GET (som splitter internett og kabel-tv). Da gjør den også slik.

 

Er det noe jeg kan gjøre her? Er det feil på modemet fra GET, eller er det rett og slett bare forstyrrelser? Hva kan jeg evt gjøre for å minske disse forstyrrelsene. Vurderer om jeg skal flytte modemet, men har egentlig ikke lyst til det, men tror jeg skal gjøre det en dag for å teste litt mer.

 

Noen som har vært med på noe lignende, og har noen gode tips? Vurderer å ta en telefon til GET og høre også, men har fått så sinnsykt dårlig support fra de tidligere, så vet ikke om jeg skal kaste bort tiden min på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer når jeg sender på 50MHz-antennen som står nær modemet mitt. Det som skjer da er at opplinken fra modemet blir blokkert.

Symptomene hos deg kan jo tyde på at du har støy fra HTPC som ligger i frekvensområdet for nedlinken.

EuroDOCSIS.jpg

Det høres litt merkelig ut at det skal støye på så høye frekvenser og med så kraftig styrke at det skulle blokkere modemet. Kanskje en ide å prøve et annet powersupply i HTPC?

Lenke til kommentar

Ja, det høres helt sinnsykt ut. Er litt lettere frustrert her..

Prøvde idag med en strømkabel med feritt til htpc'n uten at det ble noe særlig bedre.

Må nesten være et eller annet inne i htpc'n, og da trolig strømforsyningen. Kan ikke skjønne noe annet.

 

Men, slitsomt å bytte en strømforsyning, men hadde helt klart gjort det om jeg visste at det fungerte.

 

Nå står modemet ca 50 cm ifra htpc'n, tror du det hjelper om jeg flytter det et par meter unna? Om ikke annet for å teste?

Lenke til kommentar

Hm, kan dette evt. skyldes krypstrømmer mellom boksene dine?

 

Du har jo TVen i mellom, her, regner med den både er tilknyttet en PVR, Hi-Fi, koaks og HTPC i en eller annen form - komponentvideo og audio?.

 

Har du forsøkt å fjerne TVen fra ligningen her?

 

Oppstår problemet hvis HTPC står helt isolert uten annet ann strømkabler tilknyttet?

Lenke til kommentar
Iblant kan nettet også funke, men hastigheten min synker fra ca 18 mbit, ned til 1 mbit. Uploaden er uforandret på rundt 3.5 mbit...

Hei.

Vi har selv 17.5mbit (får 18) og 3.5mbit hos GET. Nesten hver kveld mellom 17:00 og 23:00 (ca) så synker hastigheten ned til alt fra 1-9mbit.

 

Det hender også at nettet blir brutt helt i 5-15sekunder (noe som er veldig irriterende om man spiller online spill).

 

Vi har ringt og styrt mye med GET i det siste, de har bytta modem uten at det hjalp, bytta coax kabel på utsiden uten at det hjalp..

 

Men nå fikk vi melding her om dagen at de hadde funnet feilen og de skulle fikse det i løpet av høsten..

 

Du bor ikke tilfeldigvis i Kristiansand-området?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å fjerne TVen nei, det har jeg ikke tenkt på. (Dessuten er det jo litt kjedelig å sitte å se på alle bokser, uten tv ;))

 

Derimot så fungerer det helt glimrende når jeg flytter HTPC'n langt nok unna modemet/routern fra Get. Det er den løsningen jeg har nå, til jeg finner ut hva jeg skal gjøre videre..

 

Har ikke prøvd å koble ut HTPCn fra TVen, men det skal jeg kanskje ta å prøve, bare for å sjekke om ikke annet.

 

Forøvrig, jeg bor ikke i Kristiansand, men Oslo-området. Så er nok ikke de samme type problemer du opplever, Merkoen.

 

Forøvrig, så må Get ha den dårligste supporten jeg noengang har møtt på. Til og med dårlige enn NGT på sitt værste. 2 uker for å svare på en mail (og som de bare sender et standard-svar på??). 4-5 timer for at de skal ringe deg opp igjen? De påstår at du ikke mister plassen i køen din, når du ber de ringe deg opp, men det er helt feil. (Jeg har testet :) ).

 

Men, når det er sagt, så er dette trolig ikke Get sin feil.

Lenke til kommentar

Du får sjekke om internethastigheten forsatt stuper etter at du har ordnet det slik du skal..

 

her i området hadde de visst solgt for mange abb. uten og oppgradere Sentralen. Vi får riktignok svar med en gang vi ringer support, men virker som noen av de support folka ikke vet helt hva dem snakker om.

Lenke til kommentar
Iblant kan nettet også funke, men hastigheten min synker fra ca 18 mbit, ned til 1 mbit. Uploaden er uforandret på rundt 3.5 mbit...

Hei.

Vi har selv 17.5mbit (får 18) og 3.5mbit hos GET. Nesten hver kveld mellom 17:00 og 23:00 (ca) så synker hastigheten ned til alt fra 1-9mbit.

 

Det hender også at nettet blir brutt helt i 5-15sekunder (noe som er veldig irriterende om man spiller online spill).

 

Vi har ringt og styrt mye med GET i det siste, de har bytta modem uten at det hjalp, bytta coax kabel på utsiden uten at det hjalp..

 

Men nå fikk vi melding her om dagen at de hadde funnet feilen og de skulle fikse det i løpet av høsten..

 

Du bor ikke tilfeldigvis i Kristiansand-området?

Jeg hadde samme i Oslo, problemet var belasting på sentralen. ringte og så i fra så fikset de det en dag etter, folka i get vill si at singlene er bra, det er korrekt men de har ikke tilgang til logen på sentralene så de kan ikke see hva ditt problem er, be om andre linje de har tilgang til de systemene

 

ejg har 26/4

på det verste fikk jeg 0.2/2mbit ( ja raskere ut en in ^^ )

 

be dem legger ut flere downstreamfrekvenser så ordner det seg :)

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...