Gå til innhold

Opera eller IE?


Anbefalte innlegg

Sier ikke at vi bør legge ned w3c. Jeg er for denslags initiativ. Men så lenge Microsoft ikke vil være med på leken og de har et skremmende monopol på lesing av websider, så er det ikke så mye man kan gjøre.

 

Slik jeg forstår det du sier:

Det er altså riktig at man skal bare gi opp, og i stede la hver eneste PC styres av microsoft?

 

Uansett hva man synes er best, er det et faktum at IE ikke holder seg til satte standarder som skal gjøre internett til et bedre sted for alle. Sider som kun fungerer i IE synes jeg vitner om dårlig programmering og jeg vill aldri ha engasjert de utviklerne til noe som helst. Ville du ha kjøpt en bil som kun kjører på veier bredere enn 4 meter? Ville du ha kjøpt et glass som lar deg kun drikke melk og vann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

Ville du ha kjøpt en bil som kun kjører på veier bredere enn 4 meter? Ville du ha kjøpt et glass som lar deg kun drikke melk og vann?

Nå beskriver jo du dessverre opera da. Jeg har ikke sett en side som fungerer kun med opera, og ikke med IE (unntak av spesielle sider laget for å kræsje IE da) Jeg vet derimot mange sider som fungerer med IE og ikke opera :(

 

PS: Jeg er hel-frelst operabruker selv, men bruker IE nokså ofte da mange av mine sider ikke funker i Opera

Lenke til kommentar

*snip*

Ville du ha kjøpt en bil som kun kjører på veier bredere enn 4 meter? Ville du ha kjøpt et glass som lar deg kun drikke melk og vann?

Nå beskriver jo du dessverre opera da. Jeg har ikke sett en side som fungerer kun med opera, og ikke med IE (unntak av spesielle sider laget for å kræsje IE da) Jeg vet derimot mange sider som fungerer med IE og ikke opera :(

 

PS: Jeg er hel-frelst operabruker selv, men bruker IE nokså ofte da mange av mine sider ikke funker i Opera

Har du Opera 6? i så fall oppgrader ti Opera 7!

Eg lagde en siden for en stund siden og da funket den fint i BÅDE Mozilla og Opera men ikke i IE! Det han beskriver er MS, sin politikk!

Lenke til kommentar

Slett ikke riktig som generell sannhet. Hvilken browser som fremstår som raskest varierer veldig med hvordan siden er bygget opp. IE har sine sterke sider, det samme har Opera og Mozilla. Og en funksjon som pipelining gjør eksempelvis Mozilla merkbart raskere for en modem-bruker uansett.

 

Vel, jeg har bare sett tester som denne, men jeg kan være enig i at jeg ikke opplever siderendringen i IE så mye raskere som det ser ut der, men gjerne hårfint kjappere jevnt over vil jeg si.

 

Nå tror jeg du undervurderer både folk flest og din egen evne til å finne gode forståelige argumenter.

 

Hvis det er så enkelt som du sier, da ville jo Opera og de andre alternative browserne hatt langt høyere markedsandel. Det er ikke bare det at IE kommer med Windows som gjør at den dominerer så totalt.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har bare sett tester som denne, men jeg kan være enig i at jeg ikke opplever siderendringen i IE så mye raskere som det ser ut der, men gjerne hårfint kjappere jevnt over vil jeg si.

Testen du linker til viser en forunderlig stor forskjell mellom IE og Netscape/Opera på vanlig HTML. Min første antagelse der er at testeren ikke er klar over for eksempel dette. Jeg kan også love at Gecko har blitt merkbart raskere siden Netscape 7...

 

Hvis det er så enkelt som du sier, da ville jo Opera og de andre alternative browserne hatt langt høyere markedsandel. Det er ikke bare det at IE kommer med Windows som gjør at den dominerer så totalt.

Enkelt er det ikke. Jeg er bare optimist i forhold til at folk flest har et fornuftig åpent sinn... :)

 

kan ikke fatte at dere gidder mase om dette.

... men så er det jo disse enkeltunntakene som må flagge sin ignorans så høyt og tydelig at alle ser den...

Lenke til kommentar

HVORFOR! Hvorfor klikker Opera 7.x når jeg skriver inn en ufullstendig adresse i adresselinja? f.eks "hardware", uten www eller http. Ulovlig operasjon får jeg da, og blir presentert for min egen desktop. :evil: Har så gjerne lyst til å bruke det, men når dette problemet ikke gikk vekk forsvant Opera fort fra harddisken min gitt.

 

Her sitter jeg med gode gamle IE. ah, stabil og fin. Prøvde opera i uoverklokket tilstand for og se om det var cpu fucka opp, ingen forskjell.

Håper da inderlig det er min feil at det klikka sånn, hvis ikke må Opera være noe av det mest sugne programmet jeg noensinne har kjørt..

Lenke til kommentar

Jeg forstår veldig godt folk som bruker Mozilla ol. men jeg har store problemer med IE delen.

 

Jeg vil si at de aller fleste som bruker IE er fordi:

-De er inkompitenteignorantevet ikke bedre

-De er vant med IE

-De gidder ikke skifte browser

 

Sier ikke at dette gjelder alle, men tror det gjelder 90% av brukerene.

Som dere nettopp så så var den en av disse som poppet innom og spurte hvorfor vi diskuterer dette... Garantert en IE bruker.

 

 

HVORFOR! Hvorfor klikker Opera 7.x når jeg skriver inn en ufullstendig adresse i adresselinja? f.eks "hardware", uten www eller http. Ulovlig operasjon får jeg da, og blir presentert for min egen desktop.  :evil:  Har så gjerne lyst til å bruke det, men når dette problemet ikke gikk vekk forsvant Opera fort fra harddisken min gitt.

 

Her sitter jeg med gode gamle IE. ah, stabil og fin. Prøvde opera i uoverklokket tilstand for og se om det var cpu fucka opp, ingen forskjell.

Håper da inderlig det er min feil at det klikka sånn, hvis ikke må Opera være noe av det mest sugne programmet jeg noensinne har kjørt..

 

Da er det noe seriøst gale med Opera versjonen PC'en din...

Jeg skrev inn "hei" i adressebaren og ble puttet inn på http://www.hei.com/ jeg. Du har sikkert bare et lite virus eller en korrupt fil i Opera.

Prøv å reinstall, det fungerer alltid.

 

PS. synes det er litt skittent å si >gode< gamle IE... synes du fortjener en printer i øyet for den! :D

Lenke til kommentar

Forresten... er den noen andre enn meg som plager seg grenseløst over at IE putter deg inn på en sånn stygg søkeside hvis du bommer på en bokstav i adressen?

 

Også har jeg litt lyst å starte anti-fan klubb mot Bonai Buddy.

Eller kanskje en velplassert nuke kunne gjordt trikset...

Lenke til kommentar

Til og med http://forum.hardware.no bryter med W3 sin standardisering når de legger nytt design på scrollbar'en til høyre. Personlig har jeg ikke noe i mot at den gråe scrollbar'en byttes ut med et mer livlig design som følger resten av sidens grensesnitt. Samme med <a href="#top">-tag'en som fører brukeren til toppen av siden. Hvorfor W3 ikke kan gjøre det "lovlig" å gjøre slike uskyldige forandringer vet jeg ikke.

 

Konklusjonen blir da at det som "må" gjøres er at både W3 og webdesignere tilpasser seg hverandre, for å ha den rette mix'en mellom brukervennlighet, funskjoner og standardisering.

Lenke til kommentar
Til og med http://forum.hardware.no bryter med W3 sin standardisering når de legger nytt design på scrollbar'en til høyre. Personlig har jeg ikke noe i mot at den gråe scrollbar'en byttes ut med et mer livlig design som følger resten av sidens grensesnitt. Samme med <a href="#top">-tag'en som fører brukeren til toppen av siden. Hvorfor W3 ikke kan gjøre det "lovlig" å gjøre slike uskyldige forandringer vet jeg ikke.

 

Konklusjonen blir da at det som "må" gjøres er at både W3 og webdesignere tilpasser seg hverandre, for å ha den rette mix'en mellom brukervennlighet, funskjoner og standardisering.

 

Så det er helt greit at MS lager helt andre standarder så sider blir oppfucket i andre browsere?

Lenke til kommentar
Så det er helt greit at MS lager helt andre standarder så sider blir oppfucket i andre browsere?

 

Sa jeg det? Nei. Dessuten lager ikke MS noen standard, de følger bare ikke den standarden som er satt av W3. Du skjønte kanskje ikke poenget mitt, som var at hvis standarden satt av W3 tilpasses og inkluderer funksjoner som nevnt over, noe som samtidig vil gjøre det "lettere" for webdesignere å legge mer vekt på at siden følger W3-standarden, vil resultatet forhåpentligvis bli at flere browsere kan vise flere sider enn de gjør i dag.

 

Btw, det at Opera cacher alle sider, slik at siden slipper å lastes på nytt hver gang man går frem eller tilbake, gjør det mye mer morsomt å surfe med Opera enn med IE. Iallfall for meg som ikke har veldig kjapp linje.

Lenke til kommentar

Da er det noe seriøst gale med Opera versjonen PC'en din...

Jeg skrev inn "hei" i adressebaren og ble puttet inn på http://www.hei.com/ jeg. Du har sikkert bare et lite virus eller en korrupt fil i Opera.

Prøv å reinstall, det fungerer alltid.

 

PS. synes det er litt skittent å si >gode< gamle IE... synes du fortjener en printer i øyet for den! :D

 

Det funka! Kan det ha noe med at jeg la inn en norsk språkpakke i 7.11 som var beregnet på 7.03?

Har jo lyst på siste versjon og på norsk..

 

btw, IE er konge :D IE er som å ha en litt tilbakestående kamerat som alltid stiller opp og gjør det du vil, uten videre spørsmål. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...