Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråkket over; når kan jeg begynne å trene igjen?

OscarMike1

Anbefalte innlegg

Første dagen i september tråkket jeg over. Skikkelig. Hoppet opp, og landet på foten som ga etter. Jeg la foten høyt og la på is.

Den første uka var foten stiv, veldig øm og smertefull ved den minste belastning.

Den andre uka ble foten vond å gå på dersom den var urørlig i noen minutter. Haltet fortsatt.

Fram til nå er foten helt fin å gå på, men om jeg manipulerer ankelleddet kjenner jeg at det er noe "rusk". Det gjør vondt når jeg prøver meg på bevegelser som går helt fint med den andre foten.

Jeg vil gjerne ute å jogge, men tørr ikke før jeg kjenner at foten er helt i orden. Too much too soon er det noe som heter.

Hvor lenge skal en slik skade holdes i ro før man kan begynne å trene seg opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at det er forstuing og at du er sikker på at den ikke er brukket?

Da er det bare gå litt på den når du kan.. ta det sakte men sikkert. Litt vont skal det gjøre. Bevegelse hjelper, men ikke formye. Du skal være forsiktig, men når det gjør skikkelig vont er det fordi du tar det litt for langt.

Forstuing av ankelen skulle vell ta 4 uker +/- tror jeg..

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukket noe før, så skal ikke si noe sikkert. Men jeg kjenner ingenting og det er ikke noe problem i hverdagen. Det er hovedsakelig på morgenen at leddet føles stivt (venstre fot, rett under den kulen på venstre side) og om jeg roterer foten veldig.

Jeg får gi det en uke til før jeg tar en tur til legen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vondt i 3 uker etter å vrikket foten på samme måte som deg nyttårsaften for 2 år siden.

Første uka måtte jeg være hjemme fra jobb, andre uka haltet jeg og fikk vondt hver gang jeg hadde sittet eller ligget iro en tid.

Jeg husker bare jeg hoppet ut døra for å se på fyrverkeri, landet på kanten av foten og den ga etter, så mistet jeg nesten synet i et par minutter, så bare skygger av folkene rundt meg. Fordi jeg var full fortsatte jeg å gå på foten som vanlig.

Det var ikke vondt før dagen etter, når jeg ikke kom meg ut av senga uten hjelp. Men den var ikke brukket.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...