Gå til innhold

Får ikke connection på Live


nortridge

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd det meste, til og med å kjøre nettverkskabelen rett i modemet, uten hell.

Jeg har også en PS3 som kommer på PSN uten noe problemer.

360en har kontakt med nettverk og internett, men ikke Live. Jeg har Canal Digital som ISP og Thomson modem.

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre for å komme nærmere en løsning?

 

På forhånd, takk!

Endret av nortridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får du en feilmelding når du kjører testen?

Ja. Det er bilde av linja mellom 360 og netverk, nettverk og internet, internett og live. På den siste jobber den 10 sek. før det kommer ett kryss. Etter jeg har tatt den fantastiske feilsøkinga som blir anbefalt, kommer det opp at jeg burde ta kontakt med ISP... CD sier at det ikke er noe galt hos meg, så da vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Har du vært inne på ruteren og satt Xbox Live til Spill- & Applikasjonsdeling?

(Game & Application Sharing)

Vet ikke om jeg har det valget på min router engang? Men alle de portene som skal være åpne, er åpne. Uansett så funker det ikke når jeg kobler 360en rett i modemet..

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg hadde en Thompson før som ikke hadde dette. Jeg fikk tilsendt en ny Thompson av NextGenTel, og da var alt helt i orden bare ved å sette opp Xbox Live inne på routeren. Jeg har veldig lite peiling på internett og lignende, men trodde kanskje du hadde samme problem som jeg hadde. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer. Lykke til! :)

Endret av Smål
Lenke til kommentar
Hmmm. Jeg hadde en Thompson før som ikke hadde dette. Jeg fikk tilsendt en ny Thompson av NextGenTel, og da var alt helt i orden bare ved å sette opp Xbox Live inne på routeren. Jeg har veldig lite peiling på internett og lignende, men trodde kanskje du hadde samme problem som jeg hadde. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer. Lykke til! :)

Takk. Da skal jeg sjekke om jeg kan få ett nytt modem av CD.

 

Edit: Det burde vel være noen andre med 360 og Thompson modem her?

Endret av nortridge
Lenke til kommentar
ISP sier nå at det ikke er dem sin feil.. Kan det være noe galt med 360en tro?

har du prøvd den en annen plass? (dvs et annet internett hos en kompis f.eks?)

 

sjekket at kabelen virker? (prøv fra pc til ruter)

 

sjekket at innstillinger står på automatisk som det skal være i ditt tilfelle.

 

Det har faktisk vært feil med nettverkskortet i noen andre 360'er så du kan heller ikke sebortifra at det kan være feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...