DeNile Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Multiplayer spill er blitt særdeles populært den siste tiden. De siste årene ser ut til at flere og flere spillutviklere fokuserer mer på multiplayer delen av sitt spill i stedet for singleplayer delen. Vi har for eksempel spill som World of Warcraft eller Guild Wars som fokuserer utelukkende på flerspiller gameplay i sitt spill. På den andre siden av skalaen har man spill som Devil May Cry eller Assassins Creed som utelukkende på enspiller gameplay. Også har man den store majoriteten av spill som tilbyr multiplayer i sitt i tillegg til singleplayer. Med spill som Call of Duty 4: Modern Warfare, som har en singleplayer del, men hvor spillet er svært fokusert på muliplayer. Er dette noe som er en negativ trend i spillindustrien, bør den kanskje avta eller skal man utelukke singleplayer? Hva foretrekker norske gamere? Selv må jeg si jeg savner en virkelig god singleplayer. Det er mang en gang jeg har lagt merke til at multiplayer er blitt lagt til fordi at det er det som selger nå til dags. Det verste for min del er når en potensiell god historie en enspiller del av spillet må lide for at flerspiller delen av spillet tar fra kvaliteten til enspiller delen. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Splinter Cell fokuserer ihvertfall enda sterkt på single-player. Assassins Creed 2 skal dog få multiplayer også. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har ikke hørt noe om at Assassins Creed 2 vil komme med multiplayer. Men om det er tilfellet så er jeg svært skeptisk. Dette er et spill som ikke trenger multiplayer for å selge, noe det første spillet er et bevis på. Bare det å få Assassins Creed i multiplayer vil være en stor oppgave, men i tillegg å få det bra virker for meg som nærmere umulig. Det blir da ikke lønnsomt å "sløse" vekk penger og dyrbar tid på å utvikle multiplayer når man kan forbedre historien, eller gameplayet til singleplayer delen av spillet. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Tror det er billigere å produsere flerplayerspill. Å lage en lang story, store virtuelle verdener og en fleksibel grafikk koster penger, og spillindustrien er ikke mindre kommersiell enn andre næringer. Dog koster det en del å holde oppe servere, men med tanke på f.eks Counter Strike er ikke dette et problem for Valve. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Kanskje det er billigere som du sier å bare lage flerspillerspill som World of Warcraft. Men spill har vært slik at det er enspillermodusen som dominerer et spill. Var man heldig fulgte det med en flerspillermodus med splittet skjerm. Problemer nå til dags er at en eventuell flerspillermudos går ut over enspiller delens kvalitet. Og det er vel ingen som vil ha spill av lavere kvalitet fordi at man absolutt "må" ha med multiplayer. Det samme vil jo gjelde den andre veien. Om WOW "måtte" ha en enspiller del så ville ikke det nødvendigvis ha vært helt heldig for det endelige produktets kvalitet. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Men det kjekke med multiplayer er at piratene ikke får utbytte. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det jeg virkelig savner er multiplayerspill med online-coop mulighet i flere spill, og da snakker vi om å gå igjennom hovedspillet sammen med en venn eller to. Resident Evil 5 var glimmrende på dette feltet, men der tok singelplayer delen endel av støyten, da andrepersonen ble kontrollert av AI. Dette fører til morsomme ting som idiotiske valg angående healing og våpen, på den andre siden så har jo AIen en psycho aimbot(ikke bestandig en god ting det heller egentlig, når jeg tenker meg om). Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Half-Life 2 har en mod til det tror jeg, Synergy eller noe slikt. Selv liker jeg spill som COD4, rene SP spill blir for kjedelige i lengden. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Splinter Cell fokuserer ihvertfall enda sterkt på single-player. Assassins Creed 2 skal dog få multiplayer også. hmm, dette har ikkje eg hørt noke om. Endret 7. oktober 2009 av Noiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå