Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort, hvilket?

Raines

Anbefalte innlegg

hei, Mitt NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO skjermkort tar snart kvelden, og begynner å plage meg med røde prikker på skjermen og hakking i spill som funket fint før da kortet var "yngre".

Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt skjermkort og lurer på hva dere anbefaler til mitt forbruk. :yes: ??

maskinvare: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2,21 GHz, 2,00 GB RAM

Mitt forbruk: Filmavspilling til 40" flatskjerm og litt gaming på relativt lavt nivå.( er ikke avhengig av maks grafikk osv..)

Prisklasse: Maks 1600 kr. ( ?? )

Håper dere kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du føler du vil ha noko som yter veldig bra i 3D applikasjonar osv, så kan du gå for det kortet. Men eg ser at du ikkje er så avhengig av eit veldig bra kort sidan du bruker det mest til film osv, så du vil nok klare deg lenge med eit 4870 / 4850 kort eller eit av nvidia sine alternativ.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjermkortet er kommet og jeg har akkurat nå satt inn kortet i pc'en. Det var et slit å få inn kortet pga den ENORME størrelsen! :hrm: jeg måtte flytte på hardisker og lydkort for å få plass.

MEN når jeg starter opp pc'en blinker det tre røde diode-lys på skjermkortet og viftene går i takt med lysene. Skjermen er svart og etter en liten stund slutter blinkingen fra kortet og ingenting skjer.

Jeg aner ikke hva blinkingen betyr og hva som er årsaken til at jeg ikke får bilde på skjermen. Er det noen som vet hva som er feil??

Alle svar mottas med takk :)

Endret av Raines
Lenke til kommentar
Fjernet du de gamle driverene før du satte inn det nye kortet?

nei, men det skulle vel vært bilde på skjermen for det..?

uansett, jeg tror jeg vet hva som er problemet. De tre røde lysene indikerer at kortet ikke får nok strøm, og nå ser jeg at det er 2 innganger for strøm på kortet. en 4-pins kontakt (som jeg koblet til) og en 8-pins kontakt ( som jeg sefølgelig ikke har nok ledninger til ut fra strømforsyningen) :(

Endret av Raines
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...