rubjell Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg har en Fujitsu Siemens bærbar pc som er treg i oppstarten og egentlig litt treg i bruk også, jeg kjører Win XP, maskinen har 256 MB ram og 2 GH prosessor pentium 4 med 30 GB harddisk, jeg har ikke fylt opp harddisken, og ikke lagt inn mass drittprogram så alt skulle jo ligge til rette for at det skulle være en rask maskin Er det noe jeg kan gjøre for å få en raskere maskin??? eller hva kan være årsaken til at den er blitt så treg så raskt??? Takk for hjelpen :wink: Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg ville ventet litt med å skylde på hardware'n før jeg hadde sjekket ut softwaren. Jeg har installert et utall ulike win xp versjoner, og noen er klart mer velykkede enn andre, av uviss grunn. Går det forferdelig tregt ville jeg derfor reinstallert. Et annet triks er å trykke "ctrl"+"alt"+"del" i windows XP, så får du opp oppgavebehandlingen. Så går du på "prosesser" og sjekker ut hvilke filer som bruker hvor mye cpu kapasitet. Jeg har flere ganger hatt problem med windows sine "svchost.exe" filer...(det er som oftest en del av de som kjører samtidig). Enkelte ganger har en av disse filene blitt stående å bruke helt opp til 99% av CPU kraften min...ikek rart det har gått tregt. Fordi disse er tilknyttet windows xp systemet så avsluttes hele XP dersom du prøver å lukke de, og derfor har jeg måttet reinstallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå