vonLime Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg sipper nå på en kopp med deilig Nescafe Karamell, og venter i spenning på at Windows Vista (supplied by Dell) skal installere seg selv på den nå relativt gamle, og dermed slepbare 15,4" FSC Amilo D8830 datamaskinen min. Maskinen skal nemlig brukes som GPS i nødstilfeller, og den skal brukes til... Ja, hva enn den skal brukes til ellers. og da vil jeg at den skal være rask. Derfor har jeg sniffa litt på ReadyBoost, og lurer på om det er noe å satse på. Jeg har en 4 GB SanDisk minnepenn som jeg stjal av en uheldig eks, som muligens får lide og bli demontert, for så å loddes på hovedkortet til den stakars FSC-en. Spørsmålet er om det er nødvendig. Vil en 4 GB SanDisk minnepenn gjøre en Amilo D8830 med følgende spesifikasjoner raskere? P4 3,06 GHz, 1,5 GB RAM(512+1024, 533 MHz), 80GB 5400RPM HDD, ATI Mobility Radeon 9000 (64 mb, trolig AGP). Stor takk for alle svar! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Du ville at den skulle være rask, og installerte Vista? Endret 27. september 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du får ikke noen ytelses økning av det, det er bare at minnepenna blir overbrukt som SWAP/sidevekselsfil i stede for HD(og at den blir mer aggresivt brukt). Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Hehe, veit at Vista er mye treigere enn XP. Men liker utseendet:P Kan for ordens skykd omformulere meg. Kan jeg vha minnepenn gjøre Vista raskere? Evt. kan noen bekrefte det del_diablo sa? von L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå