robertaas Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) *bilde slettet* Endret 22. november 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Tok den nå^^, Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 hehehe tok litt tid ja Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Dette høres ut som en sprø ide, jeg liker ideen Du får oppdatere oss på hvordan det går. Byen ser ikke veldig spennende ut, men det er kanskje en del av sjarmen med turen? Ikke vite hva dere kommer til. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Syns Dawson ser ut som en fin by med flott natur rundt, men det blir nok turene til Alaska som bli det beste med turen ja^^ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ok, vi har nå tenkt litt på å bosette oss i Dawson city, som ligger ganske nærme grensen til Alaska. Ifølge wikipedia, så er en av hovedinntektene dems gull, så vi tenkte vi kanskje kunne få noe arbeid innenfor det. Noen som har noe å si på dette? Og hvordan har dere tenkt å få canadisk arbeidstillatelser??? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Arg.. Er det vanskelig å få? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 du kan lese om det på denne siden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Arg.. Er det vanskelig å få?Tror ikke det å få arbeidstillatelse i Canada er veldig mye enklere enn i USA nei... Akkurat som en Canadier eller Amerikaner som kommer til Norge ikke får arbeidstillatelse uten videre. Antagelig må du også i Canada finne en arbeidsgiver som er villig til å sponse deg. Tror veldig få arb.givere. gjør dette for unskilled workers, slik jeg antar dere er å definere. Kan dere ikke jobbe på forhånd i Norge - dere vil tjene mellom 2 og 4 ganger så mye i timen som i Canada/US - og så ta ferie i Canada/Alaska? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Vært lite aktivitet i det siste, mest fordi det har skjedd lite. Har sluttet å snuse på grunn av denne turen, siden det blir stress å bestille hele tiden. Og vi skal være så uavhengige der borte som fornuften tillater. En ting jeg lurer litt på er med våpentilatelse. Tror vi burde ha med oss noe av våpen om vi skal ut i villmarken. Er dette vanskelig å få til? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Av ren nysgjerrighet: hvor mye har dere vært ute i skog og mark før? Har dere hatt mange teltdøgn ila. 2009 feks.? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Har ikke så mye erfaring nei. Tror nok kanskje vi burde ta en overlevelsestur eller to og kanskje lese noe om dette. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Sikkert lurt å prøve seg litt her hjemme i Norge først. Da får dere mer ut av en evt. tur til utlandet og. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Vi har nå prata litt og vi planlegger en tur ut i villmarken til vinterferien. Tidspunkt er enda litt usikkert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 selv om det er mye styr så er det ikek noe vits i å skrinlegge prosjektet helt synes jeg. planlegging og forbredelser sørger jo for at turen går smoothest mulig. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det som er usikkert nå, er vel om vi får arbeidstillatelse også lurer vi litt på våpentillatelse. Antar vi må ha våpentillatelse i både Canada og USA. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ok, planen for å ta en tur ut i villmarka i Norge er satt til vinterferien. Sted er enda litt usikker tror jeg. Tror Dovito vet om en god plass, men jeg har glemt hvor. Vi kjøper med oss noe kjøtt, siden ingen av oss har tatt noen form for jegerprøve. Kommer nok også til å ta med oss en del vann, selv om dette er tungt er det veldig kjedelig å gå tom for. Eller kan vi bare smelte snø? Forslag og tips er velkomne Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Bare å smelte snø, men den må kokes for å ta livet av evt. bakterier og parasitter. I så fall bør dere ha med dere et skikkelig kokekar. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Er vel bedre å ha med kokekar enn masse vann ja. Takker Lenke til kommentar
Petter Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg har litt erfaring med overlevelses turer ifra jeg var yngre og var med i speideren så overlevelses delen i norge om vinteren ser jeg ikke på som noe stort problem. Jeg veit om mange flotte steder i "nærheten" av stedet hvor jeg bor som det er flott å reise på tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå