Gå til innhold

Planlegging av tur til Alaska.

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arg.. Er det vanskelig å få?
Tror ikke det å få arbeidstillatelse i Canada er veldig mye enklere enn i USA nei... Akkurat som en Canadier eller Amerikaner som kommer til Norge ikke får arbeidstillatelse uten videre.

Antagelig må du også i Canada finne en arbeidsgiver som er villig til å sponse deg. Tror veldig få arb.givere. gjør dette for unskilled workers, slik jeg antar dere er å definere.

Kan dere ikke jobbe på forhånd i Norge - dere vil tjene mellom 2 og 4 ganger så mye i timen som i Canada/US - og så ta ferie i Canada/Alaska?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vært lite aktivitet i det siste, mest fordi det har skjedd lite.

Har sluttet å snuse på grunn av denne turen, siden det blir stress å bestille hele tiden. Og vi skal være så uavhengige der borte som fornuften tillater.

En ting jeg lurer litt på er med våpentilatelse. Tror vi burde ha med oss noe av våpen om vi skal ut i villmarken. Er dette vanskelig å få til?

Lenke til kommentar

Ok, planen for å ta en tur ut i villmarka i Norge er satt til vinterferien. Sted er enda litt usikker tror jeg. Tror Dovito vet om en god plass, men jeg har glemt hvor. Vi kjøper med oss noe kjøtt, siden ingen av oss har tatt noen form for jegerprøve. Kommer nok også til å ta med oss en del vann, selv om dette er tungt er det veldig kjedelig å gå tom for. Eller kan vi bare smelte snø? Forslag og tips er velkomne :)

Lenke til kommentar

Jeg har litt erfaring med overlevelses turer ifra jeg var yngre og var med i speideren så overlevelses delen i norge om vinteren ser jeg ikke på som noe stort problem. Jeg veit om mange flotte steder i "nærheten" av stedet hvor jeg bor som det er flott å reise på tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...