Gå til innhold

Planlegging av tur til Alaska.

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rett fra Oslo ja, ikke dårlig. Blir nok det vi må gjøre da. Var sykt billig og :)

Får ett lite opphold på Island men den er nå bare grei for da får man strukket litt på beina. Er også siste taxfree mulighet før landing i USA.

Lenke til kommentar

Istedet får å ta fly har vi nå funnet ut at vi skal reise igjennom Russland på billigst mulig måte, for å spare penger og itillegg er det mye mer spennende. Vi tar en ferje som går fra Russland til Alaska når vi kommer så langt(jeg ville lage en flåte å ro over, men til tross for helsjegget syntes Dovito det var en ganske idiotisk ide).

Edit: Har også sendt mail til den russiske ambasaden, der vi lurer på hvor vanskelig det blir å komme seg igjennom.

:)

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Hvordan skal dere komme dere gjennom Russland? Det er et stort land, og så langt nord er det stort sett skog og skog. Den Trans-Sibirske jernbanen kan kanskje hjelpe deg på vei, men der den slutter er det fortsatt helvettes langt til Beringstredet. Billigere enn å fly til Juneau blir det neppe.

Leter du litt finner du billige billetter over til USA (mange billigbilletter til LAX f.eks.) så kan dere haike, ta buss eller kjøre videre hvis dere vil ha et "eventyr", eller finne billigbilletter videre.

Innenlandsfly i USA er billig, koster deg 2-2500 NOK å fly til Juneau fra Chicago eller LAX.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
Istedet får å ta fly har vi nå funnet ut at vi skal reise igjennom Russland på billigst mulig måte, for å spare penger og itillegg er det mye mer spennende. Vi tar en ferje som går fra Russland til Alaska når vi kommer så langt(jeg ville lage en flåte å ro over, men til tross for helsjegget syntes Dovito det var en ganske idiotisk ide).

Edit: Har også sendt mail til den russiske ambasaden, der vi lurer på hvor vanskelig det blir å komme seg igjennom.

:)

Hvilken ferje er det dere mener dere skal ta? To my knowledge finnes ikke den ferjen. Dessuten, å komme seg til den russiske enden av beringstredet er tett på umulig, det går ikke en gang veier dit. Det er mye sump- og myrområder, man kan vel kanskje komme seg et stykke med en robust bil på frossent vinterføre. Det er fly som er main transportation der oppe, og de fastboende holder seg stort sett der de er. Et utdrag;

How do you cross the Bering Strait legally?

This is very difficult. Not only is it necessary to arrive in Russia in an official port of call, but it is also necessary to depart from an official port of call. We have not heard of any adventurers who have received permission to arrive or depart from the remote shoreline of Russia.

Is it possible to cross from Alaska to Russia legally?

Yes, but not via the Bering Strait. It is possible to depart from Alaska outside of a port of call (a community that has customs and immigration processing facilities), but you must arrive in an official port in Russia. The closest official port to the Bering Strait in Russia’s Far East is Providenia. The distance across the Bering Sea from Alaska to Providenia is 400 km. This stretch is broken by St. Lawrence Island (American) which lies 200 km out from Alaska. The island is 125 km long, and it is 75 km from Russia.

"-I thought at first just cruise up to the Bering Straight and get a ferry across, but there are no roads to Nome"

Begynner å få følelsen av at researchen deres er ganske slett.

Endret av toth
Lenke til kommentar

vil legge til at store deler av russland må man ha spesiele tilatelser for og reise i store deler av landet.

en jeg har hvert i kontakt med sykla Vladivostok til Amsterdam. (skal se om jeg finner link til hjemme siden hans) i følge han måtte han melde seg på en poltistajon hver eneste dag for og rapotere hvor han var, så fort han var utafor turist stedene. han brukte nesten 2år på og få visumet og de tilatelsne han trengte for å starte turen

Lenke til kommentar

Som om du syntes det var en dum ide når jeg kom på det :p

Jaja, jeg antar Russland er utelukket da.

Edit: Og nei, vi er nok ikke så svært erfarne når det kommer til å reise til steder, men det er derfor vi lagde denne tråden :)

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Dette begynner å minne om en gjeng franskmenn som for noen år siden reiste til Bardufoss midt på vinteren etter å ha blitt inspirert av en bok om villmarksliv. Det var minus 20-30 der og de hadde kun med seg dongeribukser. De hadde ingen trening og ikke noe spesialutstyr, men begynte bare gå rett ut i skogen i dypsneen. Politiet måtte hente de forfrosne eventyrerne uti skogen og når de hadde fått varmen i seg igjen prøvde på på nytt igjen neste dag. De holdt på slik i flere dager før de dro hjem igjen.

Lenke til kommentar

åssen er det egentlig og få jobb innen tømmerhuggere eller olje?

kommer litt ann på hva jobb man får innen olje men ville tro de fleste er som i Norge nå at man må diversse kurs osv? jeg tok alle kursa man trenger for Nordsjøen her før finanskrisa kom. kosta meg over 70 000kr av egen lomme.

har sett litt på AX men som går på visat 4 for tiden, pga finanskrisa så er det bygge bransjen som har blitt hardest ramma. var jo flere av tømmerhuggrene som ble permitert pga det ikke var jobb og gjøre lengre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...