Gå til innhold

Planlegging av tur til Alaska.

Aleks

Anbefalte innlegg

Jeg og Petter på forumet har nå i en stund planlagt å gro helsjegg for så dra til Alaska og enten være tømmerhuggere eller jobbe innenfor olje. Vi skal også da ha noen villmarksturer og drepe vilt.

Går vi for tømmerhuggere skaffer vi oss noen skikkelige skjorter sånn som dette.

Grunnen vi også er interessert i jobbe innenfor olje er at helskjegget vil være ekstra mannlig om det er tilsølet med olje.

Uansett, grunnen vi lager denne tråden er at vi lurer på om noen vet om noen gode plasser å bosette seg i Alaska, med mulighet for å dra ut i villmarken. Også muligheten til arbeid. Eller så kan dere komme med andre innspill :)

Endret av Aleksmy!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og Dovito på forumet har nå i en stund planlagt å gro helsjegg...

"Å gro" er et intransitivt verb. Planter gror. Man kan ikke gro noe. Men ting gror, både planter, hår og skjegg. Man kan dyrke planter. Eller anlegge skjegg. Helskjegg for eksempel.

Lykke til i Alaska.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Da må vi prioritere litt ting tenker jeg.

1. Gro helsjegg.

2. Bli ferdig med skolen.

3. Skaffe penger.

Nummer en kommer når den kommer så det kan hende nummer 2 kommer først.

Tenker også det er lurt å komme i kontakt med noen der borte angående jobb før jeg drar. :)

Edit: så ikke innlegget ditt før jeg posta. Uansett så har det ikke så mye å si.

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Edit: så ikke innlegget ditt før jeg posta. Uansett så har det ikke så mye å si.

Nei, språk er selvfølgelig uvesentlig. Når du kommer til Alaska kan du jo si "I'm planning to grow a bird" eller noe sånt. Da forstår de nok hva du mener.

Endret av H80
Lenke til kommentar

jeg vet ikke om 10-15k er litt i overkant for flybilletter fra Oslo til Juneau (som er hovedstaden i Alaska). Du får endel flygninger fra Oslo til Seatle for mellom £400 og £500. fra Seatle til Juneau kan du fly for £326 tur/retur. nå tok jeg kun et raskt søk og jeg er sikker på at dere kan finne det enda rimeligere hvis dere søker litt bedre. (søk litt på innenriksfly innad i USA da dere kan få det er ganske mye billigere enn hele strekkningen fra Norge.

jeg flytter forøvrig tråden til Ferie og Reise da jeg tror dere får bedre svar da.

edit: rettet opp en feil.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...