Gå til innhold

2 XFX 250GTS i SLI, blir for varmt. Hvilken vifte skal jeg kjøpe?

Stoltenberg

Anbefalte innlegg

Jeg har to XFX 250GTS 512mb i SLI-modus. Disse kortene har en diger "blokk" som utgjør vifteløsningen, og som også tar veldig stor plass i kabinettet. Dette gjør at det blir veldig varmt der inne.

Er det noen som har noen tips til å få ned varmen? Jeg tenkte å kjøpe en alternativ vifte, f.eks en type fra Zalman, eller en annen produsent, men det er så mye å velge mellom. Er det noen som har noen konkrete produkter de er fornøyde med? Tips til hvilke vifter jeg kan kjøpe til kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går viftene for fullt? Det hjelper også mange grader å fjerne sidedekselet.

Kjører selv med "åpen" løsning og har akkurat byttet ut et 8800 gts og et gts 250 med 2 x gtx 260. De kjører begge for fullt 24/7 og har konstant temperatur rundt 70C med shader klokket til 1600 MHz. Vifter går på 55% og 63%.

Lenke til kommentar
Går viftene for fullt? Det hjelper også mange grader å fjerne sidedekselet.

Kjører selv med "åpen" løsning og har akkurat byttet ut et 8800 gts og et gts 250 med 2 x gtx 260. De kjører begge for fullt 24/7 og har konstant temperatur rundt 70C med shader klokket til 1600 MHz. Vifter går på 55% og 63%.

Fjerne sidedekselet på selve kabinettet? Jeg vet ikke om viftene kjører for fullt, hvordan kan jeg evt finne ut dette?

Lenke til kommentar

Fjerner du sideplata, slik at du ser inn på komponentene, vil temperaturene gå dramatisk ned.

Det følger gjerne med noe SW i tillegg til drivere sammen med kortene. Med den skal du kunne justere viftene.

Alternativt kan du laste ned RivaTuner. Den finner du her:

http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.0...wnload-163.html

Jeg ser at det er kommet v2.24c, og da er det kanskje også støtte for GTS 250.

Lenke til kommentar
Fjerner du sideplata, slik at du ser inn på komponentene, vil temperaturene gå dramatisk ned.

Det følger gjerne med noe SW i tillegg til drivere sammen med kortene. Med den skal du kunne justere viftene.

Alternativt kan du laste ned RivaTuner. Den finner du her:

http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.0...wnload-163.html

Jeg ser at det er kommet v2.24c, og da er det kanskje også støtte for GTS 250.

Det blir ikke problem med for mye støv hvis jeg åpner dekselet da? Evt. EMF-strålig?

Jeg lastet ned rivatuner og ser at viftestyringen står på auto, og så selv at de beveget på seg når jeg åpnet et spill. Kan jeg ikke da stole på at den vil utføre de endringer som trengs hvis det blir for varmt? Synes at det virket litt mye med 80C på det ene kortet, og litt rart at den automatiske justeringen ikke gjorde mer..

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...