Tubaole Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hei Noen som har en løsning på følgende problem i Excell: Er det mulig å unngå at Excell "flytter" celleområde når man drar en formel nedover. F.eks har jeg lagt inn formelen A10-A1 i celle B1. Nå ønsker jeg å beregne A10-A2 i celle B2, A10-A3 i celle B3 osv. "Drar" jeg haken i celle B1 nedover flyttes området slik at det regnes summen av A11-A2, A12-A3 osv. Jeg ønsker at alle summene skal beregnes fra celle A10. Er det en måte å løse dette automatisk på? Ole-Jacob Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Lås cellen du vil skal regne ut. Var det kanskje $ dollartegnet man brukte da? Fungerer det kanskje også hvis du gjør følgende: Lager 2-3 utregninger nedover med riktig formel og riktig plassering. Merk de 2-3 feltene, og dra så nedover. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Bruk $ foran radreferansen: =A$10-A1 Du kan ha $ foran kolonnereferansen også men det er ikke nødvendig her (men skader heller ikke). Lenke til kommentar
Tubaole Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Takk for fint svar. Det virker! Endret 28. september 2009 av Tubaole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå