Gå til innhold

Mulig å hente ut CD-key til Warcraft 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Jeg tror ikke du finner key-en på PC-en.

Surt å ha mistet den.

Du får prøve å lete en gang til. Hvis ikke må du nok kjøpe spillet på nytt.

Hvis du bare skal ha den over på en annen pc kan du lagre installasjonsmappen på en minnepenn eller noe.

Spillet er borte vekk, men skal prøve å bare kopiere over mappa, funker sikkert på sånna gamle spill. Men skal søke litt rundt på forumer ogsånt. Er temmelig sikker på at cd-key skal ligge i en av mappene.

Lenke til kommentar
CD-Keyen ligger i registeret med sikkert hashet kode så du må ha det også ;)

sikker? finner den ikke:P trodde den lå i en av undermappene i installmappa. Men skal lete litt til, hvis ikke kjøper jeg bare nytt. Koster jo ingen ting:)

Lenke til kommentar
CD-Keyen ligger i registeret med sikkert hashet kode så du må ha det også ;)
Lisensnøkkelen ligger lagret i en av spillets krypterte datafiler, nærmere bestemt filen "war3.mpq". Det at nøkkelen ikke ligger i registeret gjør at man kan flytte over installasjonen mellom ulike systemer uten å måtte re-installere spillet for hver gang.

Problemet med å hente ut lisensnøkkelen fra datafilen direkte er at nyere patcher har introdusert økt kryptering av alle spillets MPQ-filer. Det finnes derimot en CD-key Grabber (.exe) som fungerer til tross for dette.

*Jeg tar ikke noe ansvar for konsekvensene av å kjøre denne .exe-filen.*

Jeg gjetter på at måten den fungerer på er at når man velger LAN i WC3 vil lisensnøkkelen hentes ut av det krypterte arkivet og lagres ukryptert i RAM. Programmet finner riktig plassering i RAM og henter så ut nøkkelen og viser den i klartekst i programmet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nye problemer:P

1. Spillet har funket fint til nå etter at jeg kopierte det over. Men nå måtte det updates og et eller annet gikk feil. Jeg har mappa på skrivebordet og frykter at det kan være grunnen. Noen som vet hvilken under hvilkemapper spillet egentlig skal ligge?

2. Jeg har fått ekstrakta cd-keyen;D, hvordan registrer jeg den ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...