MindTooth Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har søkt om emnet, men ingen klart svar. Jeg har vært tidligere lærling ved skolen, og er nå elev. Jobber nå med en database over elevmaskiner. Hvor jeg nå skal prøve å få en service logg lagt til. Problemet er at jeg kunne ønske jeg kunne koble til fra hjemme, da serveren er plassert bak et lukket nett på skolen. Er det noen mulighet for at jeg kan skape en SSH-tunnel, slik at jeg kan koble meg til fra hjemme? Har lest noe på nettet, men virker som det er for IMAP, SSL, osv. Takker for alle svar Birger Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Høres ut som om skolen burde endre passord på påloggingen etter at du har blitt elev igjen... Kan du f.eks bare bruke Teamviewer? Er rimelig sikker på at det fungerer glimrende til ditt bruk. Går gjennom brannmurer Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Hvilken pålogging snakker du om? Har ikke tilgang til noe jeg. Serveren stor lokalt på kontoret, og brukes kun av meg og partner. Trenger ikke noe fancy GUI, kun SSH tilgang. Men takk for forslaget. Birger Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 http://wiki.smlug.net/wikka.php?wakka=RemoteSSHTunnel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå