RAD1V Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hovedsaklig om hydrogen biler vs. el-biler. Ser ut til å være mye nyttig i denne delen av forumet allerede, som jeg skal lese mere på. Men er det noen men noen gode nettsider eller tips om spesifikke ting jeg bør google meg info om? Husker en sak på nyhetene for en liten stund siden, om en løsning for el-biler, som gikk ut på bytte ut batteriet på bensinstasjoner, som løste problemet med lang lade tid. Noen navn for den teknikken? Det ville jo kreve at batteridelen av bilen blir standardisert, er det noen eksempel på lignende ting som har blitt standardisert tidligere, var dette et problem for, for eksempel pc produsenter noen gang? Setter stor pris på det om noen har noe hjelpsomt å komme med. Inkludert om ting jeg ikke spurte om. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 I bladet Gemini, som formidler forskningsnytt av allmenn interesse fra NTNU og SINTEF, var det en fin artikkel om denne debatten tidligere i år. Den ligger på nett: H2 vs. el. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Illustrert Vitenskap nr 4/2009 har en artikel om dette. Trykk på yttligere info for å se kildene til artikelen. Men SeaLion tar for seg mye av det samme her, som den artikelen handler om. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg har også en blogg som handler om mye av dette på http://bilvisjoner.blogspot.com/ Endret 29. september 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takktakk alle tre, veldig nyttig. Hvilket emne innen fornybar energi er det meste relevant å lese seg opp på her mener dere? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 I det tjuende århundret, som vi som kjent forlot for noen år siden, så handlet det meste om fossile brensler, og da i hovedsak kull og bensin/diesel. I det tjueførste århundret blir det neppe én energibærer som overtar og erobrer hele markedet på samme måte, det blir altså neppe kun elbiler, kun hydrogenbiler eller kun noe annet. Jeg tror heller vi vil oppleve et konglomerat av ulike løsninger side ved side i flere tiår framover. Derfor tror jeg dessverre det er bedre å ha en breddeoversikt over plusser og minuser for flere teknologier, enn å satse på kun én potensiell framtidig energibærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå