Gårby Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Prøver å koble en stasjonær PC til en flatskjerm (uten HDMI) ved hjelp av VGA til RGB. Får ikke bildet igjennom til TVen. Har prøvd begge mulighetene i ATIs Catalyst control center; "Utvidet" (tror jeg det var) og Kloning". Likevel får jeg altså ikke bilde igjennom. Har rett innstilling på TVen ("AV"-knappen - "Component"). NB! Har hørt at diverse oppløsninger osv. må stemme overens (TV vs. PC). Noen som har tips? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 hvis du har koplet til med VGA og velger component på TV-en så er det ikke rart du ikke har bilde. Du må velge VGA på TV-en også. Om du bruker VGA til SCART så må du fikse på frekvensene til bildesynkroniseringa. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har ikke VGA på TVen. Er omformet til RGB (?), altså en rød, en blå og en grønn. Men tror du er inne på noe angående justering av frekvensene til bildesynkroniseringa. Kan du forklare litt nærmere hva du mener med dette, så hadde det vært veldig kjekt!? PS! Noen andre har forsøkt før meg (ikke min PC), og da hadde man visstnok klart å få fram konturene av ett bilde, dog veldig utydelig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du kjører altså fra VGA-utgangen på PC til 3 RCA-plugger (rød/blå/grønn) på TV-en? Da får du nok heller ikke bilde da du prøver å kjøre et VGA-signal inn på en komponent-inngang. Har ikke TV-en DVI eller HDMI? Hvis ikke er du begrensa til komnpositt, s-video eller komponent, avhengig av hva du har på skjermkortet. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Hmm. Hvorfor selge en slik kabel da, som er spittet opp slik? Uansett, TVen har ikke hdmi nei. (ikke HD-ready). Vet du om løsningen kanskje da er å kjøpe en VGA-SCART kabel? Betyr forresten da RGB og RCA det samme? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det kan virke noe forvirrende med slike kabler, ja. Det finnes en god del kabler som har plugger som passer, men som ikke har mulighet til å fungere slik man ønsker. VGA - komponent brukes av enkelte projektorer, men da går signalet motsatt vei, dvs inn til VGA plugg på projektor. VGA-SCART er en annen slik kabel som ikke vil fungere på en PC. RGB betegner signaltype, i f.eks VGA kontakten. RCA er en type kontakt, kalles også phono-plugg. Har du TV utgang på PC, dvs gul phono-plugg eller S-Video? Hvis ikke må du ha en omformer fra VGA, og da fyker hundrelappene fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå