GauNodachi Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har en strømforsyning fra MIST. Jeg har et problem med harddiskene på PCen og begynner å lure på om strømforsyningen kan være synderen. Flere harddisker har den siste tiden takket for seg og jeg begynner å lure på om kanskje harddiskene kan bli slått av med feil i strømforsyningen. Både nye og gamle disker har blitt ødelagt. Lurer på om dere kanskje har noe innsikt som kan hjelpe på, om jeg trenger en ny PSU eller ikke. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I de fleste moderne BIOS'er kan spenningene på HK vises. Det er snakk om tre spenninger; 3,3 Volt, 5,0 Volt og 12,0 Volt. Større avvik kan gjøre skade, grensene ligger antagelig på bare 1 - 2%? Programvare som Sandra fra Sisoft kan fortelle det meste om tilstanden til PC'en. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Er det disse tallene? Voltage Sensor(s) CPU DC Line : 1.28V Aux DC Line : 0.07V +3.3V DC Line : 3.30V +5V DC Line : 5.80V +12V DC Line : 12.11V Standby DC Line : 3.41V Battery DC Line : 3.33V Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 5V virker for høy, men man kan forsåvidt ikke stole 100% på BIOS-avlesninger heller. Om du kan få målt med et multimeter, så vil du fort finne ut av om det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå