Gå til innhold

N86 har mange svakheter og feil

YNWA96

Anbefalte innlegg

Nå har jeg N86 for andre gang pga at jeg var plaget med så mye rart.Byttet fordi jeg trodde jeg hadde fått en mandagstelefon.Men nå tror jeg at de fleste N86 er mandagstelefoner.Her kommer listen over det jeg plages med:

1.Helt umulig å kople til wlan hjemme,får feilmeldingen "ikke svar fra gateway".Fungerer forøvrig med min gamle N95 8GB.Og ja,jeg kan kople opp alle andre steder enn hjemme på mitt speedtouch ST-780WLT-modem fra Telenor.Tror ikke N86 takler siste software på disse modem,fungerte før modem ble oppdatert.Denne feilen har jeg også lest at enkelte N97-eiere plages med på diverse forum.

2. Telefonen blir av og til veldig varm og tappes for batteri veldig fort.

3. Av og til reagerer ikke telefonen når jeg setter den i laderen.Og av og til sier den at batteriet er fullt for så og vise 2 strek på batterindikatoren.

4. Bilder tatt med N86 er faktisk dårligere enn på N95 8GB,særlig i dårlig lys.Denne burde vel vært bedre.Synes ikke Nokia kan være fornøyd med bildene denne telefonen leverer.

5. Lyden under samtaler er veldig hakkete.Dette var også slik på min forrige N86 så dette er også noe jeg tror flere sliter med.Merker ingenting til dette med min N95 8GB.Utrolig irriterende.

Konklusjon: jeg er drittlei av å være ei melkeku for Nokia med å bytte hver gang det kommer noe nytt.Da må i det minste forutsetningen være at den nye telefonen fungerer bedre enn den gamle.

Håper med dette innlegget at ALLE dere som har noen av disse problemene kan skrive i denne tråden, slik at jeg kan samle mest mulig materiale som jeg skal bruke når jeg sender inn min klage til Nokia.Nok er nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet som deg med å koble meg opp mot det trådløse nettverket hjemme, eller har jeg ingen av de andre plagene du beskriver, heldigvis :)

Når det gjelder bildekvaliteten er den skuffende i forholdt til specs og forventninger, men tar alikevel bedre bilder enn N95 8gb som jeg også har hatt.

Batteriet holder ca 1 døgn med litt aktiv bruk så kunne med fordel vært bedre, men samtidig ikke verre en andre tilsvarende mobiler jeg har brukt.

Samtalekvaliteten på mitt eksemplar vil jeg si er ganske bra egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner nesten ikke at folk kjøper Nokia fortsatt. Etter N85 som siste telefon var det over og ut for det merket. Så gudsjammerlig dårlig byggekvalitet som de presterere i telefon etter telefon, en tragisk stor software bundle man på legge inn på PC-en, OS`et er virkelig ikke noe å rope hurra for lengre, med Iphone OS, Android og snart WM 7. Nei, la Nokia forgå. Det var ledende i sin tid, men har kapitulert på mange fronter.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet som deg med å koble meg opp mot det trådløse nettverket hjemme, eller har jeg ingen av de andre plagene du beskriver, heldigvis :)

Når det gjelder bildekvaliteten er den skuffende i forholdt til specs og forventninger, men tar alikevel bedre bilder enn N95 8gb som jeg også har hatt.

Batteriet holder ca 1 døgn med litt aktiv bruk så kunne med fordel vært bedre, men samtidig ikke verre en andre tilsvarende mobiler jeg har brukt.

Samtalekvaliteten på mitt eksemplar vil jeg si er ganske bra egentlig.

Hvordan kan man løse wlan-problemet? ikke holdbart,var jo derfor man valgte tlf som støttet wlan slik at man skulle slippe å start opp laptopen i tide og utide.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med min N86. Kjøpte den før den kom ut i de fleste butikker og har oppgradert sw etterhvert som det har kommet en ny. Når det gjelder wlan er det mye bedre signalstyrke på N86 kontra N95, dette har jeg selvsagt testet ut.

Batteritiden er også vesentlig bedre på N86 kontra N95, min holder fint 2 døgn med vanlig bruk.

Hadde etter en oppdatering problemer med batteri, at den plutselig ble tom, dette rettet Nokia opp etter to dager og alle som nå oppdaterer slipper dette problemet, ref mobildata Sarpsborg.

Samtalekvaliteten er utmerket, men det er stor forskjell på hvilken telefon som befinner seg i dan andre enden, Nokiaen har i hvertfall som oftest ikke noe skyld i dette.

Det er ikke for morro skyld at Nokia har lagt inn en lysdiode på toppen av telefonen ved siden av ladekontakten. Det er for at forbrukeren selv fort skal kunne se om den lader eller ikke.

USB er noe av det mer ustabile som som kan brukes til lading, da man ikke alltid vet om usb'en har hengt seg eller ikke.

Bildekvaliteten kommer ikke opp på nivå med n82, men den kommer langt bedre ut enn n95 på mitt eksemplar. Noe dårligere enn N82 når mørket faller på, men way over N95.

Når jeg nevner n95 er det fordi jeg har hatt 3 stk, 2 vanlige og en 8gb. 8gb har noe bedre batterikapasitet og 8gb minne, eller er de jo rimelig like.

WLAN på telefonen opplever jeg som sagt ingen problemer med, kjører hjemme Xycel fra telenor med dlink routere i tillegg. Hadde speedtouch før jeg fikk nytt modem og hadde heller ingen problemer med dette modemet/routeren.

Det er med N86 ingen problemer med å ha mp3 spilleren, fm-senderen og gps i gang samtidig mens man skriver sms.......glimrende liten sak det her!!

Lenke til kommentar
Jeg er kjempefornøyd med min N86. Kjøpte den før den kom ut i de fleste butikker og har oppgradert sw etterhvert som det har kommet en ny. Når det gjelder wlan er det mye bedre signalstyrke på N86 kontra N95, dette har jeg selvsagt testet ut.

Batteritiden er også vesentlig bedre på N86 kontra N95, min holder fint 2 døgn med vanlig bruk.

Hadde etter en oppdatering problemer med batteri, at den plutselig ble tom, dette rettet Nokia opp etter to dager og alle som nå oppdaterer slipper dette problemet, ref mobildata Sarpsborg.

Samtalekvaliteten er utmerket, men det er stor forskjell på hvilken telefon som befinner seg i dan andre enden, Nokiaen har i hvertfall som oftest ikke noe skyld i dette.

Det er ikke for morro skyld at Nokia har lagt inn en lysdiode på toppen av telefonen ved siden av ladekontakten. Det er for at forbrukeren selv fort skal kunne se om den lader eller ikke.

USB er noe av det mer ustabile som som kan brukes til lading, da man ikke alltid vet om usb'en har hengt seg eller ikke.

Bildekvaliteten kommer ikke opp på nivå med n82, men den kommer langt bedre ut enn n95 på mitt eksemplar. Noe dårligere enn N82 når mørket faller på, men way over N95.

Når jeg nevner n95 er det fordi jeg har hatt 3 stk, 2 vanlige og en 8gb. 8gb har noe bedre batterikapasitet og 8gb minne, eller er de jo rimelig like.

WLAN på telefonen opplever jeg som sagt ingen problemer med, kjører hjemme Xycel fra telenor med dlink routere i tillegg. Hadde speedtouch før jeg fikk nytt modem og hadde heller ingen problemer med dette modemet/routeren.

Det er med N86 ingen problemer med å ha mp3 spilleren, fm-senderen og gps i gang samtidig mens man skriver sms.......glimrende liten sak det her!!

Bra du er fornøyd men jeg var ute etter de som hadde lignende problemer som jeg har på min.

det er ett kjent problem at wlan ikke fungerer etter oppdatering av telenors speedtouch router.. vis dere kikker litt på forumet så finner dere ut litt mer

ok,men hvordan har andre løst dette problemet? kan du forresten linke meg til postene som beskriver denne feilen?Setter stor pris på alle som bidrar i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde vel bare å si at kanskje en oppdatering er på sin plass for å løse de øvrige problemene.

-batteriproblem/varme ble løst, min har ikke "jukset" etter siste oppgradering.

-kamera klart forbedret

-løsning på ladeproblem ligger i usb problematikk, kommer alltid til å være ustabil, gjelder stort sett alle mobiler som kan lades over usb, micro usb.

-samtale egenskaper, bør kanskje forhøre seg med de man ringer til, hva slags mobil de har? Alternativt kan den ha gått i bakken slik at høytaler har fått en trøkk, har løsnet og skurrer.

Kanskje problemet med speedtouch også løses.......

Jeg ser ikke ikke helt poenget med klage til Nokia, men lykke til!

jeg har forøvrig sw versjon 11.043.216.01

Lenke til kommentar
Jeg prøvde vel bare å si at kanskje en oppdatering er på sin plass for å løse de øvrige problemene.

-kamera klart forbedret

-løsning på ladeproblem ligger i usb problematikk, kommer alltid til å være ustabil, gjelder stort sett alle mobiler som kan lades over usb, micro usb.

-samtale egenskaper, bør kanskje forhøre seg med de man ringer til, hva slags mobil de har? Alternativt kan den ha gått i bakken slik at høytaler har fått en trøkk, har løsnet og skurrer.

Jeg har samme software som deg.Ser du fortsatt ingen grunn til å klage når du ser hva jeg plages med?Da stiller du ikke mye krav til produktet.

Lenke til kommentar

-kamera klart forbedret

Jeg har samme software som deg.Ser du fortsatt ingen grunn til å klage når du ser hva jeg plages med?Da stiller du ikke mye krav til produktet.

Jeg er nok en meget kritisk kunde, og spesiellt på mobiltelefoner. Heldigvis har jeg da ingen av probleme du beskriver. Men, og som skrevet, men dukker batteriproblemet opp igjen sendwer jeg den rett til godkjent Nokia verksted.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvordan man løser problemet ang modem?

Hei

Ja, jeg kan fortelle deg hvordan jeg løste det samme problemet som deg: :)

Da jeg en dag skulle koble til WLAN med min N97, stod det plutselig: "Ikke svar fra gateway". Vi hadde et ett år gammelt SpeedTouch-modem fra Telenor, og ringte de. Etter en test på modemet, fikk jeg beskjed om at det var noe feil med det. De sendte oss ett nytt, og alt fungerte normalt igjen.

Her er linker til andre steder på forumet om flere som har samme problem ang. modem og "Ikke svar fra gateway" på Nokia-telefoner.

Klikk her og her

Endret av nisju
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvordan man løser problemet ang modem?

Hei

Ja, jeg kan fortelle deg hvordan jeg løste det samme problemet som deg: :)

Da jeg en dag skulle koble til WLAN med min N97, stod det plutselig: "Ikke svar fra gateway". Vi hadde et ett år gammelt SpeedTouch-modem fra Telenor, og ringte de. Etter en test på modemet, fikk jeg beskjed om at det var noe feil med det. De sendte oss ett nytt, og alt fungerte normalt igjen.

Her er linker til andre steder på forumet om flere som har samme problem ang. modem og "Ikke svar fra gateway" på Nokia-telefoner.

Klikk her og her

jeg har jo byttet modem uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...