Kajac Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hei. Har nettopp kjøpt en gammel Corolla fra 80tallet, og her i bergen er det som noen allerede vet sinnsykt mye regn. Dette gjør at corollaen er sinnsykt full av dugg på alle ruter, noe som er kjedelig å kjøre med i lengden. Så jeg ser etter en effektiv måte å fjerne duggen på. Vifter og varmetråder tar for lang tid, og jeg ser helst at det ikke dugger i det hele tatt i utgangspunktet. Leste et eller annet sted at ved å legge aviser under matter og på dashboard når bilen er parkert hjelper da det tiltrekker seg fuktigheten, men dette er en nokså tungvidt måte å gjøre det på. Fungerer biltemas antiduggklut eller antiduggspray? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Min måte å fjerne dugg på er rett og slett å ha en 'sleik' klar til innsats, altså et slikt verktøy som man bruker for å dra av vann fra vinduet, når man har vasket det. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Det er jo litt tungvidt da. Jeg har jo frontruten, fremdørsrutene, bakdørsrutene, bagasjeromdutene, og bakruten. Finnes det ingen middel? Jeg har en slik bil og det er litt for mange ruter på den til å "sleike" rutene hver dag, spesiellt hvis det regner noe sykt. Noen andre tips? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Få bilen tørket opp skikkelig innvendig. Sett en varmevifte på god varme, ta ut mattene og ha vinduene på gløtt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du får ikke vann inn noen plass vel? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Og du har ikke satt varmeapparatet på resirkulering? Da dugger det noe veldig. Ellers er jo dette med og holde bilen tett, på så gammel bil hender det jo at det kommer flere hull enn det den kom med fra fabrikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå