Gå til innhold

Stiv rygg/nakke, øvelser?

Anbefalte innlegg

Etter å ha trent vekter ganske aktivt de siste 5-6 månedene merker jeg at skuldrene er presset lengre frem, og jeg er ofte støl/sliten i øvre rygg/nakke region. Finnes det noen øvelser for å få fikset dette? (Jeg er påpasselig med å trene like mye bryst som rygg i treningsprogrammet mitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du sier er at det bare er å trene mer? Ryggen min begynner å bli godt trent, så det er ikke det som er problemet. Problemet er at skuldrene er mer presset frem en før, samtidig som øvre del av ryggen er stiv som faen til tider..

Lenke til kommentar
Så det du sier er at det bare er å trene mer? Ryggen min begynner å bli godt trent, så det er ikke det som er problemet. Problemet er at skuldrene er mer presset frem en før, samtidig som øvre del av ryggen er stiv som faen til tider..

Høres ut som om du har hatt større fremgang på bryst enn på rygg. Pass på i hverdagen at du har en god holdning, og ikke gå fremoverlent.

Du burde høre på Sno. Ethvert treningsprogram skal ha markløft i seg, hvis du er en av de som trener aktivt og har trent aktivt en stund. Det går under en av 3 basisøvelsene (knebøy, benkpress, markløft).

Hvis du løfter mer i benkpress enn i markløft er det ikke rart om du er fremoverlent, selv om du har en sterk rygg ellers. Det er bare markløft som aktiverer de sterkeste core musklene dine, som sørger for at du ikke går framoverlent.

Lenke til kommentar
Problemet er at skuldrene er mer presset frem en før, samtidig som øvre del av ryggen er stiv som faen til tider..

Der har du problemet, du har løftet mere benk enn markløft så skuldrene din har blitt presset framover og musklene i ryggen din har blitt strekt med. Derfor du er stiv i ryggen. Start å løft markløft og ha en fin balanse gang mellom benk og markløft så vil du merke forskjell til slutt. Viss du holder på sånn som du gjør nå vil du se ut som en apekatt til slutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...