Gå til innhold

[Løst]Byttet dyrefor, katten kaster opp.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Maser litt til på dere jeg, etter att katten vår willie ble kastrert ble vi anbefalt av dyrlegen og bytte for. Vi gjorde dette, vi gikk fra whiskas tørrfôr til specific adult.

 

Jeg har lagt litt fòr i ett glass med vann, fòret "eser" ut ganske mye. Det samme vil vel skje når han spiser?

 

ser bakpå fòret att han kun skal ha 45g med mat iløpet av en dag. Dette MÅ da være svært lite? (Katten veier 2,3 kilo). Til daglig har han maten i en sånn matskål med tårn (sånn som fyller opp seg selv). Syntes selv att dette fungerer greit.

 

Har ikke lyst til og bytte maten hans da jeg ser att han har fått bedre pels, er mer aktiv og elsker smaken? på fòret. (avføringen hans er også bra, imotsetting til med whiskas)

 

Så noe jeg kan gjøre? Han kaster ikke opp hver eneste dag, men sånn ca annenhver dag.

 

Vi byttet sakte men sikkert ut det gamle med det nye fòret så han skulle bli vandt med det. Han kastet nemlig opp mer da enn nå.

Skal forøvrig nevnes att han er en ivrig plantespiser, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Takker for all hjelp :)

 

Edit: leif

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd noe annen mat da det ser ut som om han elsker denne. (fikk også høre fra dyrlegen att kastrerte dyr burde ha ett spesielt fòr).

 

hmm han spiser kanskje for mye? Går ca 2 kilo med fòr på 2-3 kilo. Men han legger jo aldri på seg, sikkert fordi han kaster opp. Han spiser fort, men det har han alltid gjort.

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd noe annen mat da det ser ut som om han elsker denne. (fikk også høre fra dyrlegen att kastrerte dyr burde ha ett spesielt fòr).

 

hmm han spiser kanskje for mye? Går ca 2 kilo med fòr på 2-3 kilo. Men han legger jo aldri på seg, sikkert fordi han kaster opp. Han spiser fort, men det har han alltid gjort.

 

Min hun-katt spiser opp en 5kg sekk med fòr for steriliserte på omtrent 2 måneder. Tipper hun veier rundt 3kg, og er en svært aktiv utekatt. Kaster opp en sjelden da hun har spist for mye.

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker næringsinnholdet på det nye fôret i forhold til på Whiskasen vil du sikkert oppdage at der er en betydelig forskjell. Følg doseringsmengden på pakken, og ikke la katten spise hele tiden. Du kan jo selv tenke deg hvor mye du ville spist hvis du hadde et godt, ferdig måltid stående klart på bordet 24 timer i døgnet.

 

De fleste katter spiser en del gress og planter, og det går for det meste greit. Du kan imidlertid undersøke om potteplantene dine (hvis han spiser de) inneholder noe som kan irritere magen. Hvis han spiser ute kan du sjekke opp de plantene du vet/har en mistanke om at han spiser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...