Gå til innhold

Merkelig torrent problem.


mobifil

Anbefalte innlegg

Har fått ett merkelig problem med torrent klienter på maskinen.

Maskinen er koblet til internet, alt av nettlesere og iTunes får kontakt med nettet uten problemer. uTorrent derimot fungerer ikke, dvs. den funker av og til...det jeg mener med dette er at den laster ned i ca 30min pr dag, da helst på natten. Jeg tenkte først det var porten som var problemet, men porten den benytter er åpen og den samme jeg brukte til uTorrent før. Jeg prøvde da å laste ned en annen torrent klient (azureus...vuze), men den har samme problem og vil ikke laste ned.

Portene er altså IKKE problemet, det lyser en gul varselstrekant nederst i uTorrent og jeg har ingen anelse om hva som er galt!

Håper noen har en anelse eller to om hva som kan være galt.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok mogleg at ein brannmur eller liknande blokkerer programmet. Har du ein brannmur/antivirus? Sjå om du finn ei liste over eventuelt forbodne eller tillate programmer.

 

Der er ingen antivirus eller brannmur som stenger/stopper uTorrent, på Comodo Firewall står det tom. at uTorrent foretar en aktiv tilkobling, men den gjør jo ikke det da den hverken laster opp eller tar imot.

Derfor tror jeg problemet ligger i programmet, men det er jo litt merkelig da dette problemet anngår alle torrent klientene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Når jeg klikker på den gule varseltrekanten og tester om porten er åpen utenfra får jeg beskjed om at porten er stengt, men i routeren (en Linksys) er porten åpen + en annen maskin på nettverket laster ned på via denne porten i uTorrent, det er dessuten den porten jeg brukte før.

Kan selvfølgelig være porten, men da gjelder dette bare på min maskin i dette nettet... merkelige greier.

Lenke til kommentar

Og du har oppdatert lokale firewallsettings på den PC'en du nå har endret uT-port på?

Evt. restartet uTorrent? (det er mange detaljer å holde styr på ...)

 

Tenk også på at du kanskje må restarte routeren ...

(Jeg vet ikke hvordan den har taklet det at du har forwardet samme port til 2 PC'er tidligere. Kanskje den har blitt litt forvirret.)

Lenke til kommentar
Og du har oppdatert lokale firewallsettings på den PC'en du nå har endret uT-port på?

Evt. restartet uTorrent? (det er mange detaljer å holde styr på ...)

 

Tenk også på at du kanskje må restarte routeren ...

(Jeg vet ikke hvordan den har taklet det at du har forwardet samme port til 2 PC'er tidligere. Kanskje den har blitt litt forvirret.)

 

Fant ut nå nettop at det aldri har vært åpnet port for uTorrent før, den har bare fungert på den porten uavhengig av porten tydeligvis. Men nå har jeg stanset alt av antivirus og brannmur programmer uten at det hjalp...jeg har ikke god peiling på data, men nå skjønner jeg absolutt ingenting...

Lenke til kommentar

Jeg syntes det til slutt ble for mye mas med Comodo Firewall, så jeg kastet den ut ...

Nå har jeg ingen "outgoing firewall" lenger, men Windows Firewall gjør en god nok jobb som "incoming firewall" og hvis et "rogue" program først prøver å sende data hjem til moderskipet, da er løpet kjørt, da er maskinen din allerede infisert. Jeg satser på å forhindre infeksjonen i første omgang og tar derfor sjansen på å kjøre uten noe Comodo-lignende opplegg ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...